Pagina 1 van 1

Failissement aankoop webshop

Geplaatst: 23 sep 2025 11:32
door NWouters
Hallo

Wij plaatsten op 12/09/2025 een bestelling via de webshop van Advance Greenshop, nl. 2 m³ tuinaarde. In de algemene voorwaarden van de webshop staat dat als je als consument iets bestelt, je binnen 7 werkdagen na ontvangst de koop mag annuleren, zonder reden. Dit is al een eerste vraag: is het wettelijk in orde dat de webshop afwijkt van de officiële termijn van 14 dagen voor herroeping?

We kregen gisteren, op 22/09/2025, ontvingen wij van de onderneming de volgende mail:

"Wij moeten u helaas meedelen dat Advance Greenshop vanmorgen officieel failliet is verklaard. Dit betekent dat wij onze activiteiten per direct hebben moeten stopzetten en dat uw geplande levering/afhaling niet kan doorgaan. De verdere afhandeling van het faillissement ligt nu in handen van de curator. Zodra er meer informatie beschikbaar is over eventuele vervolgstappen, zullen wij u daarover berichten."

Als ik echter de onderneming opzoek in de Kruispuntbank staat er geen vermelding van faillissement. Ook op de webshop zelf staat geen vermelding.

Kunnen we als consument de aankoop nog annuleren, en hoe?
Zo niet, is de enige volgende stap het contacteren van de curator? Worden die gegevens ergens publiek gemaakt?

Alvast bedankt!

Re: Failissement aankoop webshop

Geplaatst: 23 sep 2025 19:25
door Franciscus
Hebben jullie iets betaald?