Goedemorgen, Als een professionele handelaar u een auto verkoopt en direct u een factuur maakt en u schrijft op de factuur gelezen en goedgekeurd. De handelaar laat de auto keuren en de mijn nieuwe nummerplaten bij hem leveren. Maar ik krijg geen lening.
Welke rechten en plichten heb ik als particulier.
Handelaar wilt het voorschot niet terugbetalen omdat er gemaakte keuringskosten zijn, wilt ook de nummerplaat niet binnen brengen bij Bpost. Omdat hij een schadevergoeding wilt.
Garagist wilt een forfait per dag aanrekenen van €10/dag dat ik de auto niet kom afhalen.
Wilt dat ik het volledig btw bedrag betaal omdat het een btw auto naar een margeauto gaat en hij de btw heeft doorgestort. Hij kan de auto niet aan een btw plichtige verkopen omdat de nieuwe klant de btw niet kan recupereren. Het gaat hier over meer dan €3.471.
Er zijn geen algemene voorwaarden aan de factuur gekoppeld enkel op zijn website.
Kan een garagist gelijk een depannage bedrijf een kost per dag aanrekenen dat ik de wagen niet kom afhalen?
Kan ik onder deze aankoop uit als ik een voorschot heb betaald en gelezen en goedgekeurd heb geschreven op deze factuur?
Met vriendelijke groeten