Pagina 1 van 2

niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 07:44
door 4inv
Naam van betreffende firma verwijderd - tevens topic gesloten - moderator JF



op 11 juni een wasmachine en een koelkast besteld en betaald bij X. Bij beide items stond dat ze op voorraad waren en geleverd zouden worden UITERLIJK voor 20 juni.

Voordat ik had besteld heb ik 2 vragen gesteld via email (telefonisch zijn ze niet te bereiken). Toen kreeg ik gewoon antwoord. Maar nadat ik mijn producten niet bezorgd heb gekregen hebben ze moeite om op mijn emails te reageren. Uiteindelijk antwoord gekregen. Ze zeggen dat ze de koelkast nog niet binnen hebben. Maar hoe kan dat nu? Het was op voorraad toen ik bestelde Afbeelding

Ze konden alvast de wasmachine sturen kreeg ik in die email te horen op vrijdag de 20-ste. Ik heb op die email gereageerd maar kreeg daarna geen reactie.

Inmiddels werd mijn taalgebruik ook grover. Ik weet dat dit niet helpt maar ze halen echt het bloed onder je nagels vandaag die mensen. Je wil antwoorden hoe het opgelost gaat worden maar ze reageren gewoon niet. Ik bestel iets dat op voorraad is. Maar na 10 dagen hebben ze 1 van de items nog niet eens binnen. Dat is misleiding want anders had ik daar niet gekocht. Ik was in de veronderstelling dat de levering 10 dagen kon duren wegens logistiek qua levering. Maar hier is dus wat anders aan de hand. Ze verkopen iets dat ze zogenaamd op voorraad hebben wat dan niet zo blijkt te zijn.

Ik begrijp dat het op dit moment nog te vroeg is om rechtshulp te vragen. Toch een paar vragen alvast:

1) Klopt het dat zo'n bedrijf wettelijk 30 dagen de tijd heeft om te leveren?
2) Als het dan nog niet geleverd is schakel ik dan een advocaat in? En voor wie zijn de kosten daarvan. Is dat terug te verhalen op X?

hartelijk dank

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 10:08
door mava105
Het is toch goed mogelijk dat er nog diverse toestellen beschikbaar waren op moment van bestelling. Maar dat kan natuurlijk iedere seconde veranderen, naargelang de vraag. Het is niet omdat er staat dar er nog 3 toestellen in voorraad zijn, dat die 30 seconden later nog steeds zijn. Als je meer zekerheid wil moet je in een bakstenen winkel gaan shoppen.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 10:35
door 4inv
jij zit op dit forum om commentaar op iedereen te leveren lees ik al. Verder weet je ook niks.

Ik begrijp dat wel maar zo ga je niet met klanten om. Als het zo is gelopen kunnen ze op zijn minst mij ervan op de hoogte stellen. Als ze dat hadden gedaan dan was in gerustgesteld. En niet pas dagen nadat ik eerst zelf navraag heb moeten doen.

Inmiddels kreeg ik een email dat ik geld terug kon krijgen. Dat heb ik geaccepteerd. Zal wel weer een paar dagen duren voordat ik op de email weer antwoord krijg. Je geld kwijt raken aan dat soort gasten gaat altijd snel.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 12:45
door 4inv
Wat ik persoonlijk denk wat er aan de hand is: ik kocht 2 items die in de aanbieding waren. B.v. de koelkast heb ik 499€ voor betaald maar de fabrikant zelf verkoopt het voor 599€. Maar X.veranderd steeds de prijs. Momenteel verkopen ze de koelkast voor 569€. Volgens mij spelen ze daarmee. Ze laten mensen kopen voor 499€ en verhogen daarna de prijs. Dan wachten ze af wie er dan nog koopt. Daarom wordt het ook pas 10 dagen later geleverd. De mensen die de hoge prijs betalen krijgen de koelkast de mensen die de lage prijs betalen laten ze wachten totdat ze annuleren. Als er geen kopers zijn op de hogere prijs dan geven ze de mensen die 499€ betaalden de koelkast. Ik had hem nooit gekregen. Ze hadden mij gewoon een maand laten wachten.

de wasmachine heb ik 626€ voor betaald. De fabrikant verkoopt deze voor 729€. Momenteel kost die bij X ook 729€. Ze sjoemelen daarmee volgens mij.

Zou kunnen. Als hun inventaris b.v. 20 wasmachines is dan proberen ze ze eerst voor 626€ te verkopen. Daarna gooien ze de prijs omhoog en wachten af er er dan ook kopers zijn. Misschien verkopen ze er 20 op 626 en 10 op 729. Maar ze hebben enkel 20 op voorraad. Diegene die op 729 kochten krijgen de wasmachine en 10 klanten die op 626 kochten krijgen hem ook. 10 andere klanten die op 626 kochten krijgen hem niet en laten ze wachten totdat ze hun order annuleren of totdat er nieuwe inventaris binnenkomt

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 12:52
door Thomas_AA
X heeft misschien niet de naamsbekendheid van een Coolblue of een Bol, maar het is wel een gereputeerde e-commerce speler. Zeker geen bedriegers of amateurs.

Als ze niet kunnen leveren wat ze beloofd hebben wanneer ze zeggen, kan u uw geld terugvragen. Dat zullen ze ook wel doen.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 13:14
door Meeboo
Uw theorie raakt kant noch wal. op die manier zouden er tig negatieve recensies komen, wat een deftige e-commercer zich niet kan veroorloven.

vanuit de algemene voorwaarden (waar u zich mee akkoord heeft verklaard bij plaatsen van het order):

- We doen er ook alles aan om jouw bestelling binnen de afgesproken termijn te bezorgen. Lukt dat niet en treedt er onverwachts vertraging op, dan laten we je dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen weten.

- Heeft de bezorging van je bestelling vertraging opgelopen, heb je het recht om de aankoop zonder extra kosten te ontbinden. We betalen je dan zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen terug.

Er kan de verkoper dus niets ten laste worden gelegd. ze handelen hier volledig volgens hun voorwaarden.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 14:02
door 4inv
ik heb het aan GROK gevraagd en dit is een bestaande strategie. Ik kreeg een uitgebreid antwoord maar een kort antwoord was: "Yes, this strategy exists and is used in retail, particularly in e-commerce and industries with limited inventory."

dus uitkijken geblazen bij dat soort bedrijven als X. Die gooien hun prijzen de hele tijd op en neer. Terwijl de prijs bij de fabrikant gelijk blijft. Dit in combinatie met hun lange levertijd geeft hun mooi de optie om te sjoemelen. Het mag geloof ik niet maar bewijs het maar eens. Je moet in hun boeken kunnen kijken om het te bewijzen. Ik denk dat als de politie in hun boeken gaat kijken dat het bewijs zo te vinden is.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 14:37
door 4inv
X heeft misschien niet de naamsbekendheid van een Coolblue of een Bol, maar het is wel een gereputeerde e-commerce speler. Zeker geen bedriegers of amateurs.

Als ze niet kunnen leveren wat ze beloofd hebben wanneer ze zeggen, kan u uw geld terugvragen. Dat zullen ze ook wel doen.
ja vandaag hebben ze beloofd het geld terug te storten. We gaan het zien of het aan gaat komen. Ik zal het nog wel even laten weten of ik het echt terug krijg.

ja het zijn geen bedriegers maar er zijn veel vergelijkbare klachten. Ik ben ervan overtuigd dat ze die truc die ik beschreef toepassen. Wat GROK ook zei dit is een bestaande strategie in e-commerce bedrijven met een beperkte inventaris. Ze zijn een kleine speler op deze markt. Waarom zouden ze het binnen 10 dagen leveren? Ik heb daar niet bij nagedacht toen ik bestelde. Krefel, Coolblue en vandenBorre leveren de volgende dag. Dan kan je niet sjoemelen. Die 10 dagen hebben ze bewust ingebouwd. Ik heb daar toch gekocht (bij X dus, voor de eerste keer) omdat de items die ik wilde daar goedkoper waren. En ze verkochten beide items. Die koelkast (een Liebherr) verkochten ze niet bij Coolblue anders had ik daar gekocht. Met Coolblue heb ik wel goede ervaringen.

X levert andere producten (kleine goedkope producten) wel de volgende dag. Enkel wasmachines e.d. (groot electro) niet. Toen ik daar toch kocht dacht ik dat die 10 dagen te maken had met logistiek.

Nou ja, hopen dat ik mijn geld snel terugkrijg want voordat ik de items nu binnen krijg zitten we alweer in Juli. Gelukkig werkt m'n oude spul nog.

Ik heb in ieder geval weer wat geleerd. Voor mij geen Xmeer .... never

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 15:02
door Meeboo
Kan u aub de naam van de leverancier verwijderen in uw posts aub?

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 15:34
door 4inv
Kan u aub de naam van de leverancier verwijderen in uw posts aub?
moet de forumleiding maar doen. Ik wacht eerst tot ik mijn geld terug krijg. Dat is altijd de vraag met dit soort mensen. Als ik mijn geld niet terugkrijg neem ik geen advocaat maar ga ik naar de politie. Laat ze maar eens in hun boeken duiken

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 15:39
door Thomas_AA
Dan toch maar eens verschil tussen burgerrechtelijk en strafrechtelijk opzoeken en de rol van de politie in beide.

Naar de politie stappen en oplichting klinkt goed in deze, maar is juridisch onzin.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 15:50
door 4inv
Dan toch maar eens verschil tussen burgerrechtelijk en strafrechtelijk opzoeken en de rol van de politie in beide.

Naar de politie stappen en oplichting klinkt goed in deze, maar is juridisch onzin.
als ik mijn geld netjes terug krijg is het voor mij klaar en zal ik mijn posts verwijderen.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 16:20
door 4inv
ik denk dat dit bedrijf voor zeg maar 76% goede service levert. Ik wil ze verder niet kapot maken. Ik geloof dat ik juist ben met mijn analyse van wat hier aan de hand is. Als ik mijn geld terug krijg is dat voor mij goed. Ik heb nu zelf geleerd waar ik op moet letten. Ze zullen als kleine speler in deze markt misschien hiertoe gedwongen worden in hun beleving maar eerlijkheid duurt het langst. Een eerlijke band met je klanten. Je moet de mensen niet gaan oplichten

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 16:35
door 4inv
ik heb mijn geld nog niet terug. Kan dagen gaan duren volgens Xt. Gek is dat he? Als je iets koopt dan ben je het geld in minder dan 1 seconde kwijt. Maar terugstorten duurt altijd dagen. We gaan het zien of het ze gaat lukken.

Re: niet geleverde produkten

Geplaatst: 24 jun 2025 17:06
door Franciscus
Politie gaat daar niets aan doen.
Contractuele overeenkomst.
U dient trouwens de bewijzen te leveren van wat u hier schrijft.
Fod economie is beter om klacht bij in te dienen.