Wie betaalt verzendkosten ongewenst product

PFuHu
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wie betaalt verzendkosten ongewenst product

#1 , 08 jun 2025 21:02

Lang verhaal kort samengevat:

Vorig jaar iets online besteld. Onmiddellijk BPOST-tracktrace ontvangen. 2 maanden later nog niet geleverd (verloren bij Bpost). Terugbetaling gekregen. Enkele weken later toch geleverd.

Volgens mij is de verkoop ontbonden en is het een onterecht/ongevraagd geleverd product. Ik heb er ook niets op tegen om hen het product terug te geven. MAAR we geraken het niet eens over wie de kosten van het terugzenden moet dragen. Ik vind dat zij dat moeten doen. Zij maken er zich (als multinational) vanaf met het excuus dat ze geen retourlabels in hun systeem meer kunnen aanmaken omdat dat maar tot 30 dagen na aankoop kan.

Na maanden discussie voel ik dat het bij hen richting juridische dienst zal gaan (gaat over een product van 1000€).

Ik heb minstens 15 schriftelijke berichten dat ik een bpostlabel wil en dat ik het dan zal terugsturen. Zij ontwijken telkens en willen dat ik het opstuur.

Als dit escaleert en voor de rechtbank zou komen: sta ik sowieso in mijn recht? Of helemaal niet? Of twijfelgeval?

Reclame