Geacht allen!
Ik heb jullie mening even nodig.
Onlangs heb ik getekend voor een mooie Volvo XC60 2019 bij een zeer bekende Volvo dealer in België.
Op de ondertekende offerte staat Volvo XC60 - 23/05/2019 - NEDC CO2: 129g NEDC 157g WLTP
Ik heb de wagen ook betaald binnen de termijn wat op de ondertekende offerte stond.
Op de ondertekende offerte staat ook dat ik kosteloos kan annuleren en geld terugvragen als ik binnen de 7 werkdagen aangetekend brief stuur naar de verkoper.
Pas op de achtste werkdag heb ik pas alle papieren ontvangen i.v.m. inschrijving/carpass/coc, waar dus duidelijk de fout zichtbaar is en buiten deze termijn val.
Nu ik alle papieren heb ontvangen is deze blijkbaar van Duitsland geïmporteerd geweest naar België en in ingeschreven op de datum van 11/10/2022.
Ook staat op de carpass vermeld dat hij 162g NEDC heeft wat zowel verschil is met offerte/COC.
Als ik de wagen opzoek in de database van mobiliteit staat er inderdaad 162g NEDC
Op de CoC van voertuig staat dus:
NEDC 132g
WLTP 162g
Beide waardes zijn niet terug te vinden op de ondertekende offerte.
Het lijk mij tijdens het invoeren (de invoer is waarschijnlijk niet gedaan door de dealer) de WLTP waarde is gewisseld met de NEDC waarde.
De wagen is momenteel nog niet ingeschreven maar wel al betaald...
De dealer blijft pushen dat ik dat moet oplossen bij DIV/Mobiliteit...