annulatie aankoop wagen

joske47
Topic Starter

annulatie aankoop wagen

#1 , 19 nov 2009 19:27

Ik heb vorige week een tweedehands auto gekocht bij een autohandelaar. Ik heb een koopcontract getekend en beloofd de auto deze week te komen halen. Nu ben ik echter ontslagen en beschik niet meer over het geld om de auto te kopen. De afgesproken prijs was 1850 euro en ik heb geen voorschot betaald. Ik heb de verkoper gezegd dat ik van de koop wou afzien, nu eist hij echt 277,50 euro annulatiekosten. Volgens de wet moet ik dit betalen, maar ik vind dit bedrag nogal overdreven. Ik had hem voorgesteld om 50 euro te betalen aangezien hij de wagen nog gewoon kan verkopen, hier is hij echter niet op ingegegaan. Dus ben ik van plan om niks te betalen. Mijn vraag is dus of de garagist voor een bedrag van 277,5 euro een rechtszaak zal beginnen. Het lijkt mij dat hij dit niet zal doen aangezien de kosten van een advocaat al meer zijn. Dus kan ik het best gewoon de 277,5 euro betalen of erop gokken dat de verkoper het hier bij zal laten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xavve

#2 , 19 nov 2009 20:36

Best betalen. Indien die garagist wel een advocaat onder de arm neemt
en je wordt door de rechter in ongelijk gesteld(wat jezelf al weet) moet je de onkosten(advocaatkosten) van de tegenpartij ook nog betalen.
Wil je gokken , dat moet je natuurlijk zelf weten.

xavve

#3 , 19 nov 2009 20:49

die onkosten(vergoeding voor) van de garagist zijn wel bepaald door de wet en zal dikwijls niet het totale bedrag zijn van de garagist zijn onkosten
om deze zaak voor de rechtbank te brengen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”