in Juli vorig jaar ging ik ment men toenmalige vriendin (nu vrouw) naar spoedafdeling ziekenhuis. We werden daar vriendelijk ontvangen en mijn vriendin heeft gynaecoloog gezien.
Na het onderzoek wende ik me terug tot de receptie en vroeg me wat ik moest betalen. Ik moest niets betalen.
Ik vroeg of ze de factuur dan opstuurden? want ik zou kort daarna verhuizen.
Neen, er moest niets betaald worden, het was gratis.
15 Augustus ben ik dan verhuisd en op dat adres is toen ook men vriendin ingeschreven.
Van men oude adres liet ik de post op mijn naam 6 maanden doorsturen.
(mijn vriendin was net bij me ingetrokken en had geen enkele keer mijn oude adres gebruikt, wel ja, behalve in het ziekenhuis natuurlijk. Maar daar moest niets betaald worden. Dus daar stond ik al lang niet meer bij stil.)
Vrijdag bijna anderhalf jaar later dus, krijg ik plots een aanmaning dagvaarding omdat ik nooit betaald noch de facturen betwist had.
Een factuur van 160 euro + 12 euro administratiekost en 104 euro deurwaarder kosten. + de interesten vanaf 13 maart 2009.
de deurwaarder kosten staan netjes opgesomd, maar er staan nergens een totaalbedrag op, nergens een rekeningnummer of manier hoe ik het zou moeten betalen. Maar als ik niet betaal moet mijn vrouw op een bepaalde datum op de rechtbank verschijnen.
Ik heb nooit een factuur, noch herinnering gezien.
Feit dat het gratis is, is natuurlijk mijn woord tegen het hunne.
Ik begrijp ook dat het niet de fout is van het ziekenhuis dat ze niet op de hoogte waren van een verhuis.
Ik veronderstel dat bezoek aan spoed gratis is maar de gynaecoloog niet en dat er op die manier een misverstand is ontstaan.
Nu ja, het gaat hier ondertussen om meer dan 300 euro. Heb ook geen idee waar de 160 euro vandaan komt, lijkt me erg veel voor een gynaecologisch onderzoek en onderzoek urinestaal.
Maar wie is hier nu uiteindelijk in de fout gegaan en wie zal die kosten moeten dragen? Heeft het zin om naar het vredegerecht te gaan, (dan komen er ook nog de gerechtskosten bij) en mag ik dan het woord voeren voor men vrouw die een basiskennis nederlands en frans heeft maar zeker niet een verweer kan bieden in het Nederlands.