Telecom-abonnementen via misleiding - geld terugkrijgen

Nelle_ke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Telecom-abonnementen via misleiding - geld terugkrijgen

#1 , 23 mar 2025 21:46

Ik heb op zaterdag 25 januari 2025 in een Telenetwinkel mijn digicorder omgeruild voor een tv-box. (Als ik dit niet deed, zou ik op termijn geen tv meer kunnen kijken via televisie.) Daarbij kreeg ik een gratis maand Streamz en Playsports. In (door mij ondertekende) document stond: "Zenderpaketten worden voor u stopgezet op 27 dagen na het installeren van uw TV-Box zodat dit niet wordt aangerekend." De medewerker in de winkel zei ook expliciet dat het niet automatisch zou verlengd worden. Op factuur van 22 februari 2025 werd melding gemaakt van gratis maand en dat ik voortaan abonnement had voor Streamz en Playsports waardoor ik meteen ook al moest vooruit betalen voor periode van 25/2-21/3. Ik nam op 24 februari contact op met Telenet via Whatsapp. Daar werd mij gezegd dat dit gecorrigeerd zou worden op factuur maart. Plots moest ik ook zelf stopzetten. Alleen was in MyTelenet geen spoor te vinden van abonnementen en dus niet mogelijk om zelf op te zeggen. Op 25 februari ging ik opnieuw langs in de Telenetwinkel. Daar werden de abonnementen stopgezet en zou het bedrag gecorrigeerd worden. Op 22 maart kreeg ik nieuwe factuur. De correctie staat erop maar ze werd niet in mindering gebracht. Maar dat krijg ik niet uitgelegd aan medewerkers. Via Whatsapp van Telenet kreeg ik nu te horen dat ze bedrag niet kunnen terugbetalen. Ben ik onredelijk als ik mijn geld (meerprijs die ik betaald heb op factuur februari) terugwil?

LeenW

#2 , 23 mar 2025 21:52

Dat zie ik niet als onredelijk. U kan hier om bemiddeling vragen:

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/

Nelle_ke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mar 2025 19:40

Case closed. Correctie doorgevoerd op factuur. Enkel maar een kwestie van de 'juiste' medewerker te treffen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”