Playstation accout verbannen zonder reden

Arda
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Playstation accout verbannen zonder reden

#1 , 26 feb 2025 23:56

Beste

Mijn PlayStation-account is zonder enige aanwijsbare reden geblokkeerd. Ik verzeker u dat ik geen overtredingen heb begaan, noch online interacties heb gehad die dit zouden rechtvaardigen. Mijn financiële verlies, bestaande uit meer dan €700 aan games, is aanzienlijk. Zijn er juridische mogelijkheden om Sony aansprakelijk te stellen voor deze situatie?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

LeenW

#2 , 27 feb 2025 08:19

Voor 700 euro een rechtszaak beginnen tegen een multinational?

Allereerst zullen zij ongetwijfeld een klantendienst hebben, begin daar al met te vragen waarom dit alles gebeurd is.

Arda
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2025 14:57

Voor 700 euro een rechtszaak beginnen tegen een multinational?

Allereerst zullen zij ongetwijfeld een klantendienst hebben, begin daar al met te vragen waarom dit alles gebeurd is.
Ik heb reeds contact opgenomen, maar vanwege privacyredenen konden zij helaas niet inzien waarom het moderatieteam mijn account heeft geblokkeerd. Ik ben duizenden uren kwijtgeraakt die ik in bepaalde games heb gestoken, en nu ben ik deze toegang plotseling verloren. Daarnaast heb ik geen mogelijkheid meer om oude gesprekken in te zien, waaronder een chat met een overleden kamaraad waar ik helaas ook geen toegang meer toe heb.

Reclame

Drone

#4 , 28 feb 2025 00:14

u heeft recht op informatie waarom u "verbannen" bent, sony/playstation moet u die geven als u daar achter vraagt.

het probleem tegenwoordig is dat de moderatie meer en meer gebeurt door bots en AI achtige toestanden die vaak niet alles correct interpreteren.

privacy reden als reden aanhalen om u niet te moeten zeggen wat u "verkeerd" heeft gedaan zijn drogredenen, men kan altijd via het interne circuit de vraag stellen waarom klant X niet meer kan inloggen en om welke reden dat is.

als er geen concreet antwoord uit de bus komt zou ik aanraden om uw licht eens op te steken bij de economische inspectie

Terug naar “Consumenten Koop”