Nieuwe auto na aankoop al defect.

Michael42
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nieuwe auto na aankoop al defect.

#1 , 28 jan 2025 09:56

Goeiedag,

Eind september kocht ik een nieuwe Renault Clio Alpine. Na een week begonnen de problemen al rare geluiden uit het dashboard. Ok, geen probleem afspraak met dealer gemaakt en ze zeiden is niet normaal gaan hem maken onder garantie. Nu zijn we al een aantal maanden verder en de auto is in totaal al 6 weken binnengeweest voor herstellingen. Vandaag belt de garage na 4 weken dat de vervangwagen terug moet ze zitten zonder dus kan mijn auto komen halen. Ik zei ok is mijne gemaakt en ze zeiden nee. Moeten wachten op een binnenradiator maar kan pas over 2 maanden waarschijnlijk geleverd worden. Ik ben hier niet mee akkoord want heb gezegd ik wil mijn auto gemaakt terug want vertrouw het ding nemeer. Kunnen mij niet verder helpen moet afwachten zeggen ze. Wat zijn mijn rechten hierin? Moet ik maar gewoon braaf maanden op herstellingen wachten terwijl ze mij een auto verkocht hebben met gebreken bij aankoop.

Met vriendelijke grt,

Michael.

treesje58

#2 , 28 jan 2025 10:34

Als je 6 weken + 8 weken, dus een 14 weken, al kwijt bent voor een naar verwachting werkende nieuwe auto binnen een halfjaar anders horen of je gedeeltelijk of volledig je geld kan recupereren en een andere wagen aanschaffen in plaats van te blijven sukkelen met de huidige?

https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... eeltelijke

Misschien dat ze dan meer geneigd zijn om je de vervangwagen te laten houden tot je wagen in orde is.

Michael42
Topic Starter

#3 , 28 jan 2025 14:37

Ja, is wel spijtig is effe 28000euro waar ik op ga verliezen dan waarschijnlijk defect was al aanwezig tijdens de aankoop maar pas achteraf gemerkt toen ik buitenreed en voordat de garage tijd had waren we al weer een maand verder. En nu zijn we bijna een half jaar verder en een heel hoop miserie en ben ik nog altijd geen stap verder buiten over +-2 maanden gaan we is zien als het onderdeel binnen is. Terwijl ze al 4 onderdelen hebben vervangen. Dus ik heb er niet veel vertrouwen meer in. En omdat ze geen vervangwagens op voorraad hebben moet ik maar verder rijden met mijn geval.

Met vriendelijke grt,
Michael

Reclame

Lanox

#4 , 28 jan 2025 16:11

In uw geval zou ik eisen om de koop te ontbinden. Als na 6 maanden het initiëel probleem nog niet is opgelost, lijkt mij elke redelijke termijn al ruim overschreden.

Michael42
Topic Starter

#5 , 05 mar 2025 22:23

Heb vandaag de auto teruggekregen is nog altijd defect maar volgens Renault is de wagen conform en word de zaak afgesloten. Auto heeft 3 maanden in de garage gestaan voor herstellingen. Nu hebben ze ook nog eens mijn dashboard op verschillende plaatsen beschadigd dus heb nog meer miserie. De autodealer raad aan om via rechtsbijstand de zaak verder te zetten.

jef007

#6 , 06 mar 2025 09:14

heeft u contractueel recht op een vervangwagen?

mava105

#7 , 06 mar 2025 09:58

Is uw garage een merkgarage, of een garage waar ze meerdere merken verkopen Neem een contact op met de hoofdzetel van Renault, en leg daar uw probleem uit.

Terug naar “Consumenten Koop”