Bestelling bij firma X, levering & factuur door firma Y

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 657

Bestelling bij firma X, levering & factuur door firma Y

#1 , 13 okt 2009 09:26

Ik bestel via webshop een product bij firma X.
Betaal online via visa aan firma X,
wordt gecrediteerd op mijn visa uitreksel aan firma X.

Vandaag levering door pakket dienst,
afzender van het pakket is firma Y.
Redelijk verbaasd teken ik voor ontvangst
(aangezien er geen bedrag te betalen is)
Open pakket en zie dat het wel degelijk het product is dat ik besteld heb,
er zit factuur bij op naam van firma Y
geen papier bij voor betaling of dergerlijke...

op de website vind ik geen enkele link tussen de 2 firma's,
alsook levert de combinatie opzoeken via google geen speciale hits.

stel me hier enkele vragen bij...

- wat met de garantie, je hebt een factuur van firma Y, moet firma X zich dan hier aan houden?
- heeft firma X geen afleveringsplicht (en op z'n minimum meldingsplicht) en dient deze mij niet op de hoogte te houden?

Indien ik het pakket geweigerd had was ik volgens hun voorwaarde een herstock vergoeding verschuldigd, plus de extra verzendingskosten om het terug te laten zenden naar hen...

iemand ervaring met zulke situatie?
of mogelijk oplossingen?

ik dacht te herinneren dat alles wat je opgezonden word,
je mag houden als je dat niet gevraagd hebt...
ik heb aan firma Y eigenlijk officieel niets gevraagd...

dus dan heb ik iets gekregen van Y ?
of kan het wettelijk dat firma Y mij een factuur uitschrijft,
voor iets wat betaald is aan firma X ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 657

#2 , 14 okt 2009 12:44

vandaag via email nog een factuur gekregen van firma X.

heb dus 2 facturen met elk andere factuur nummers en referentie nummers...
(de prijs en product omschrijving zijn zelfde)

vind het toch rare opzet...


ik heb firma X nog niet gecontacteerd betreffende deze 'vreemde' werkwijze...

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 14 okt 2009 13:17

Is een kwestie van de 'privacy' van de klant niet te schenden!

Erotiekwinkels hanteren (ook?) die techniek. :-)

Reclame

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 657

#4 , 14 okt 2009 13:34

Is een kwestie van de 'privacy' van de klant niet te schenden!

Erotiekwinkels hanteren (ook?) die techniek. :-)
't is niets erotisch aan (mssch vo sommige freeks wel dit terzijde)
't gaat in dit geval om SSD's

Er staat op de bestelbon (hangt/hing op buitenkant van de verpakking) een omschrijving van het product.

Even opgezocht: er staat op de algemene voorwaarde van de site van firma X niets vermeld over die van firma Y en omgekeerd ook niets.

het zijn trouwens 2 concurrenten...
die zelfde producten aanbieden...

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 14 okt 2009 19:14

En zijn die twee firma's ook ECHTE concurrenten van elkaar? Ben je zeker dat ze niet tot één en dezelfde firma-groep behoren?

Zo heb je vb. Makro, Media Markt en Saturn die tot dezelde Metrogroup behoren en uit goede bron weet ik dat als ze een artikel niet in de ene winkel hebben ze het opsturen van een andere winkel.

Nog een aantal andere vb van winkels die tot dezelfde groepen behoren.

Collishop,Dreamland,Dreambaby...Voor de klant 3 concurrenten waar je babyspullen en speelgoed en dergelijke kan kopen maar wel allemaal eigendom van de Colruytgroup.

Carrefour, GB en GB express behoren ook tot dezelfde groep.
Idem voor Delhaize en Di.

Mss. moet u het wel in die richting gaan zoeken als het dan toch geen speelgoed was om een horizontale lambada te dansen! :D

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 657

#6 , 15 okt 2009 08:17

Is opgelost.
was dus fout van bestelling.

ze hadden het niet op stock,
hebben het zelf bij een leverancier gehaald
welk hen doorverwezen had naar 'concurrent'
en die hebben dat ipv eerst naar hen te sturen,
direct naar mij gestuurd,
zodat ik het vlugger zou hebben.
ze hadden bij het ene bedrijf vergeten te vermelden dat het van andere kwam...


voor garantie kan'k zelf kiezen zeide ze me aan telefoon.
daar het een levenslange garantie door de fabrikant gegeven word
kan ik het bij elke verdeler binnen geven zelf zonder factuur
(geldig nummer op de ssd is genoeg)

de communicatie kon dus beter,
maar uiteindelijk heb 'k't wel goed ontvangen,
wat 't belangrijkste is natuurlijk.

Terug naar “Consumenten Koop”