Verkeerd opgestelde factuur (te veel aangerekend)

Oliv
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkeerd opgestelde factuur (te veel aangerekend)

#1 , 30 sep 2024 09:05

Hallo,

Het betreft een verkeerd opgestelde factuur. De verhuisfirma rekent de tijd aan die ze door eigen fout verloren hebben. ik heb ze per aangetkend betwist maar ze dreigen nu met een incasso-bureau zonder aanpassing van de factuur.

Eerste en vooral een situatieschets:
- verhuis gepland op een vrijdag namiddag, alles in dozen
- verkeersborden gezet op een onlogische plek waar je sowieso niet kan parkeren (inzicht?) - heb ze moeten verplaatsen
- ze zijn een half uur later dan afgesprokken aangekomen (ik gestreseerd)
- een van de verhuizers had duidelijk gedronken (ik verontwaarigd)

- 1ste vertraging opgelopen bij schade aan de vloer (opmeten, fotograferen)
- 2de vertraging opgelopen toen de lift viel (echt!) - ik was zo in paniek dat ik niet op de klok heb gekeken, wel 3 getuigen - in feite heeft de hele straat de fratsen van die mannen gevolgd met open mond) + schade aan mijn kast die op de lift lag
- 3de vetraging opgelopen toen de firma naar een verkeerd adres is gereden, veel verder, in de file gestaan - ondanks dat ik drie keer schrifteljk en één keer telefonische de juiste adres had doorgegeven, bewijzen zijn er (ik wist niet meer wat ik meemaakte - ik was door dat verhuis een week emotioneel niet goed van; nog nooit zoiets meegemaakt)

Nu, de factuur heb ik een lange tijd later ontvangen, ondanks de afspraak om ter plaatse cash te betalen (de mannen durfden niet af te rekenen door al die vetragingen), wat volgens mij een contractbreuk is, want het staat in hun offerte. Met alle tijd aangerekend.
ik ben ook niet van plan om alle aangerekende tijd te betalen, want de vertraginen zijn hun eigen fout.

Ik heb de factuur betwist (3x aangetekend verstuurd, de 2 eerste keren werd het niet afgehaald want blijkbaar is het adres vermeld op hun website niet meer actueel !). Een jaar later krijg ik alsnog dezelfde factuur met een extratje: een dreiging met een incasso-bureau als ik niet betaal.

Kan u adviseren hoe ik dit best aanpak en wat als ik effectief te maken krijg met een incasso-bureau?
... Zit een rechtsbijstand in familiale en kan ik het daarvoor gebruiken?
Alvast een grote dank.

Drone

#2 , 30 sep 2024 10:20

Incasso kan buiten wat "dreigen" niks doen.

Als u toch een brief of mail krijgt van het incasso laat hun dan weten dat u de originele factuur meermaals bij de verhuis firma betwist heeft en vat kort samen waarom

justice speaker

#3 , 30 sep 2024 10:23

Indien u zelf een berekening gemaakt hebt van wat u wel zou moeten betalen, doet u er goed aan dat deel wel te betalen, dat spreekt altijd extra in uw voordeel. Een incasso kan u weinig maken ( buiten een aanmaning tot betalen ) zonder gerechtelijke uitspraak.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

Oliv
Topic Starter

#4 , 29 dec 2024 20:40

Hallo,

dank voor jullie reacties.
Incasso is ondertussen niet alleen NIET ingegaan op mijn betwisting, ook niet op de tweede betwisting, maar ook extra kosten aangerekend, alsook heeft mijn dossier naar de gerechtsdeurwaarder doorgestuurd, alsook GEBRULD naar mij aan de telefoon (bij mijn poging tot constructief gesprek) zoiets van "KOP DICHT! KOP DICHT! JE GAAT BETALEN!!!!!"

Op de offerte stond geen totale prijs vermeld, omdat meneer het niet de moeite vond om langs te komen en zelf beoordelen hoe lang het verhuis zou duren.
en de verhuismannen de contant betaling niet wilden aannemen, vanwege dat verkeerd adres waar ze naartoe gereden waren en de extra uren die ze daardoor gemaakt hebben.
Op de offerte stond wel de korting bij cash betaling.

Dus ik denk dat ik nu op zoek moet naar een goeie advocaat... en wachten op de deurwaarder tot hij mij huis komt in beslag nemen....?
Waar zijn de rechten van de consument? kan elke handelaar zomaar van alles aanrekenen (om te zwijgen van de schade die ze berokend hebben) en dan de deurwaarder sturen?!

Ik zou die verhuisfirma zelf moeten aanklagen voor oplichterij, contractbreuk, schade aan mijn eigendom en emotionele schade voor alle stress dat ze veroorzaakt hebben, maar het enige dat ik wil is een eerlijke factuur.

Franciscus

#5 , 29 dec 2024 23:38

Wie heeft de schade aan uw bezittingen betaald?
Wie heeft de verkeersborden geplaatst verhuisfirma of gemeentelijke diensten?

Terug naar “Consumenten Koop”