Hallo,
Het betreft een verkeerd opgestelde factuur. De verhuisfirma rekent de tijd aan die ze door eigen fout verloren hebben. ik heb ze per aangetkend betwist maar ze dreigen nu met een incasso-bureau zonder aanpassing van de factuur.
Eerste en vooral een situatieschets:
- verhuis gepland op een vrijdag namiddag, alles in dozen
- verkeersborden gezet op een onlogische plek waar je sowieso niet kan parkeren (inzicht?) - heb ze moeten verplaatsen
- ze zijn een half uur later dan afgesprokken aangekomen (ik gestreseerd)
- een van de verhuizers had duidelijk gedronken (ik verontwaarigd)
- 1ste vertraging opgelopen bij schade aan de vloer (opmeten, fotograferen)
- 2de vertraging opgelopen toen de lift viel (echt!) - ik was zo in paniek dat ik niet op de klok heb gekeken, wel 3 getuigen - in feite heeft de hele straat de fratsen van die mannen gevolgd met open mond) + schade aan mijn kast die op de lift lag
- 3de vetraging opgelopen toen de firma naar een verkeerd adres is gereden, veel verder, in de file gestaan - ondanks dat ik drie keer schrifteljk en één keer telefonische de juiste adres had doorgegeven, bewijzen zijn er (ik wist niet meer wat ik meemaakte - ik was door dat verhuis een week emotioneel niet goed van; nog nooit zoiets meegemaakt)
Nu, de factuur heb ik een lange tijd later ontvangen, ondanks de afspraak om ter plaatse cash te betalen (de mannen durfden niet af te rekenen door al die vetragingen), wat volgens mij een contractbreuk is, want het staat in hun offerte. Met alle tijd aangerekend.
ik ben ook niet van plan om alle aangerekende tijd te betalen, want de vertraginen zijn hun eigen fout.
Ik heb de factuur betwist (3x aangetekend verstuurd, de 2 eerste keren werd het niet afgehaald want blijkbaar is het adres vermeld op hun website niet meer actueel !). Een jaar later krijg ik alsnog dezelfde factuur met een extratje: een dreiging met een incasso-bureau als ik niet betaal.
Kan u adviseren hoe ik dit best aanpak en wat als ik effectief te maken krijg met een incasso-bureau?
... Zit een rechtsbijstand in familiale en kan ik het daarvoor gebruiken?
Alvast een grote dank.