NMBS ticket online

kipepeo
Topic Starter
Berichten: 5

NMBS ticket online

#1 , 14 jul 2006 00:58

Hallo,

Ik heb een probleempje met de NMBS, zie de volgende conversatie met de helpdesk:


Beste mevrouw/meneer,

Ik heb gisteren geprobeerd een ticket online te bestellen. Alles ging goed, tot en met de betaling, maar daarna liep het verkeerd. Ik heb dus betaald, maar heb geen ticket gekregen, noch in de browser (in m?n browser bleef staan ??waiting for buy.b-rail.be??), noch via mail. Er is wel een mail gekomen, pas na een uurtje, maar daar zat geen bijlage bij.

Dus:
-> ticket (Brugge-Gent heen en terug, 2 personen, voor wo 12 juli) proberen aan te kopen rond 23u gisteravond (11 juli)
-> ??bevestiging van transactie?? gekregen op site Ogone (betaald met Visa)
-> na betaling kwam ik niet opnieuw op de site van de nmbs terecht, na een poging om de site opnieuw te laten kreeg ik een server error
-> om 23u52 een mail gekregen met volgende gegevens (maar dus zonder ticket): [...]

Hopelijk kan ik het geld dat ik hiervoor betaald heb terugkrijgen (12 euro).

Met vriendelijke groeten



Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Wij hebben uw e-mail goed ontvangen.
Hierbij de gevraagde inlichtingen.

Bij nazicht blijkt er geen probleem met versturen biljet . Het werd opnieuw
verzonden naar uw mail box

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, verblijven wij, met vriendelijke
groeten.



Beste,

Ik heb het ticket goed ontvangen (om 9u33 is het toegekomen), maar ik moest de trein van 9u hebben en heb dus een nieuw ticket moeten kopen. Wat kan ik nu het beste doen om ??n van de twee terugbetaald te krijgen?

Met vriendelijke groeten



Wij hebben uw e-mail goed ontvangen.
Hierbij de gevraagde inlichtingen.

Jammer genoeg moet ik u melden dat er geen terugbetaling mogelijk is.
Wij beantwoorden de mail op volgorde zoals ze binnen gekomen zijn en mijn
collega heeft om 9u33 uw mail behandeld met inderdaad jammer genoeg het gevolg
dat uw biljet maar om 9u33 bij u is aangekomen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, verblijven wij, met vriendelijke
groeten.


Ook nog even zeggen dat ik woensdagochtend om 8u naar de helpdesk heb proberen te bellen maar ik kreeg de boodschap dat alle lijnen bezet waren, dus toen heb ik maar dat formulier op hun website ingevuld i.p.v. te wachten, aangezien ik mijn trein moest halen, ?

Is er iets dat ik kan doen om toch dat geld terug te krijgen? Of om een nieuw ticket te vragen, met dezelfde bestemming maar gewoon op een latere datum? Op http://buy.b-rail.be/eTicketing/ETicket ... mePage.jsp, bij de algemene voorwaarden, staat "De aansprakelijkheid van de NMBS blijft in elk geval beperkt tot de aflevering van een nieuw vervoerbewijs met dezelfde voorwaarden", maar ik weet niet of die "voorwaarden" ook slaan op de datum of niet.

Ik heb betaald met Visa, kan ik misschien die betaling weigeren als de afrekening komt?

Of moet ik mijzelf troosten met de idee dat de NMBS alvast ??n gebruiker, en bij uitbreiding de rest van de familie :), minder zal hebben voor hun online ticket systeem??

Alvast bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
oragon
Berichten: 19

#2 , 14 jul 2006 09:37

Best kan je je klacht melden bij de ombudsdienst van de nmbs. Dit is de website: http://www.b-rail.be/ombudsman/N/

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”