koopovereenkomst prive-verkoop tweedehands wagen

prutske1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

koopovereenkomst prive-verkoop tweedehands wagen

#1 , 08 apr 2024 15:17

ik heb een koopovereenkomst voor mijn wagen afgedrukt van auto scout24
ik heb een koper en de koopovereenkomst ingevuld door beide partijen op 16/3
ik ben naar de auto controle geweest woensdag de koper zou hem vrijdag 22/3 komen halen.
De koper laat weten dat hij niet kan komen afhalen op vrijdag 22/3. zakenreis zegt hij.
ok dan volgende vrijdag dan 29/3 .koper laat weten op 28/3 dit gaat niet lukken.
ik vraag hem op 5/4 wanneer kom je de wagen dan halen.
ik ben net terug van het ziekenhuis en onverwachte uitgave zodra ik mijn geld terug gekregen heb van het ziekenkas. ik zal all 15000 euro storten . ik antwoord hem sorry ik moet geen 15000 euro maar het volledige bedrag op mijn rekening wat kan ik nu doen ik heb een koopovereenkomst maar de koper komt de auto niet halen :evil:

LeenW
Berichten: 12863

#2 , 08 apr 2024 15:22

Indien er een voorschot is, voorschot bijhouden aangezien tegenpartij koopovereenkomst niet nakomt.

Indien geen voorschot, opnieuw beginnen en volgende keer wel een voorschot vragen.

prutske1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2024 12:51

ik heb op 19/3 een voorschot gevraagd om naar de keuring te gaan en hij heeft 1000 euro op mijn rekn gestort .maar ik heb nog kopers .maar ik zit vast denk ik..ik had de auto all aan iemand anders kunnen verkopen ! maar ik we hebben een overeenkomst gemaakt waar geen afhaaldatum op staat dus !

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2024 06:34

Waarom dan niet akkoord gegaan om die 15.000 al te storten?

Die zal hij toch niet zomaar laten vallen en als hij het dan niet kan financieren is het jackpot voor u.

Franciscus
Berichten: 38616

#5 , 10 apr 2024 19:19

En niet vergeten persoon met een AS in gebreke te stellen als hij voertuig niet komt ophalen tegen datum X .

Terug naar “Consumenten Koop”