Aannemer rekent extra kosten aan- niet overeengekomen

Mapengo
Topic Starter
Berichten: 1

Aannemer rekent extra kosten aan- niet overeengekomen

#1 , 13 aug 2009 17:37

Wij hebben recent werken laten doen Bedoeling van de werken was het verniewen van de elektriciteit.

We "bestelden" de aannemer op basis van een offerte en een engagement qua startdatum en duur.

De aannemer gaf aan dat de werken 2 weken zouden duren. Uiteindelijk duurden ze 7 weken. Er werd veel tijd verloren doordat een arbeider alleen moest werken ipv met 2, en door veel heen en weer gerijd tussen ons huis en andere werven.

Nu is er eergisteren een factuur binnen gekomen voor extra kosten van 40% van de initiele offerte. Dit was voornamelijk voor extra werken die we tijdens de werf vroegen. Echter 40% van de meerkost is voor werkuren, aan een tarief van 50€ per uur! De uurkost lijkt me een manier om de kosten van inefficient beheer van de werf op ons te verhalen.

In welke mate kan ik hiertegen bezwaar aantekenen? ben ik verplicht deze extra uurkosten te aanvaarden, als hij vooraf geen offerte deed qua uurkost, en er ook geen getekende bestelbon is?

Ik wil voor meerwerken gerust betalen, maar aan een redelijke uurkost.

Op de factuur staat er ook een aanrekening van de kost per lopende meter voor iets extra. Hij rekent daar 1 € per meter meer aan dan de prijs die hij ons mondeling gaf.

Wat kunnen wij tegen dit soort praktijken doen?

Bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding