redelijke facturatietermijn?

Annelien
Topic Starter
Berichten: 1

redelijke facturatietermijn?

#1 , 09 aug 2009 18:07

Hoi,
15 maanden geleden huurde ik via mijn leasingmaatschappij een vervangwagen voor 3 dagen. Ze zouden nog nakijken of de huur hiervan al dan niet door het vaste maandelijkse leasebedrag was gedekt. Vervolgens hoorde/zag ik er niets meer van. Nu kreeg ik plots een factuur voor deze dienst, die dus dateert van meer dan 12 maanden geleden, en is deze factuur bovendien incorrect daar ze mij 9 dagen huur aanrekenen ipv 3 dagen.

Ik vraag me af men zomaar meer dan 12 maanden na het verlenen van de dienst een factuur kan sturen voor een dienst die slechts 3 dagen heeft geduurd? Dit zou ook inhouden dat ik als consument steeds alle documenten betreffende dergelijke dienstverleningen meer dan een jaar zou moeten bijhouden? Hoe lang na verlening van een dienst kan men deze eigenlijk nog factureren? En bij wie ligt de bewijslast in dit geval??

Bedankt alvast,
Annelien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Buzzer
Berichten: 73

#2 , 12 aug 2009 16:07

schrijf hun dat het bedrag op de factuur verkeerd is en vraag hun een creditnota + een nieuwe correcte factuur

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”