Te veel betaald bedrag terug eisen

Ninten
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Te veel betaald bedrag terug eisen

#1 , 12 feb 2024 16:20

Dag iedereen,
Begin januari op een kermisattractie moest er €10 betaald worden, betaling ging via een Sumup apparaatje en is blijkbaar €100,01 ingevoerd geweest. Toen ik biven in een hoekje 100.01 zag, vroeg ik nog het is toch geen €100 euro? Waarop de eigenaar zei nee, natuurlijk niet dus ging ik ervan uit dat het waarschijnlijk een of ander code was van het apparaat.
Later die avond bleek dat er dus wel degelijk €100,01 was afgeschreven van mijn rekening. Ik ben de dag nadien teruggegaan naar de eigenaar van de attractie en hij zei dat hij het ook gezien had en zou zorgen dat het teruggestort wordt.
Na enkele weken was er nog steeds niks teruggestort en heb ik hem via facebook opgezocht en een berichtje gestuurd met mijn gegevens en rekeningnummer . Hier zei die weer dat hij het terug zou storten, maar zoals je al kan raden, is het nog niet gebeurt. Ik heb wederom een herinneringsbericht gestuurd, maar nu negeert hij het gewoon.
Al gaat het maar om €90, het is voor mij een principekwestie geworden en wil ik het hem niet laten. Dus hier mijn vraag, welke stappen kan ik nog ondernemen om het terug te eisen?

Alvast bedankt!

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 12 feb 2024 16:37

AL in gebreke gesteld - gezien kermis moet de gemeente zijn gegevens hebben.
Een Aangetekend Schrijven sturen waarin u de 90.1€ terugvraagt die foutievelijk door hem werden geïnd.
dat u hem reeds ter plaatse heb aangesproken en dat hij ging terugbetalen.
Dat u hem via facebook hebt gevonden en een bericht gestuurd met antwoord via (wijze waarom) dat hij ging terugbetalen.
Dat het een niet verschuldigde betaling was die dient terugbetaald te worden.
Dat u binnen x dagen het gel op uw rekening terug wil de €90,1.
Indien betaald dat u niet zal aarzelen via de bevoegde diensten aangifte zal doen voor misbruik van vertrouwen / oplichting en de zaak zal laten voorkomen voor de bevoegde rechtbank.
Dit doet u dus met uiteraard alle juiste data en andere gegevens ingevuld.

Tevens met vermelding dat dit schrijven ook via gewone brief zal verzonden worden.

Schrijven met vermelding van 'in tweevoud ' en ' aangetekend' datum en plaats ( aantal is aantal van betrokken partijen hier dus 2).
Dit via het Antwoord / Reponse systeem zodat u de handtekening van ontvanger terugkrijgt.

Dat gewone schrijven stuurt u daarna via gewone post op. Zelfde brief maar met de extra vermelding gewone brief.

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2024 18:27

# 2 Zoals Franciscus zegt : oké.

Misschien tegelijkertijd het schrijven re mail verzenden aan zie link https://www.dfb-vbf.be

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 12 feb 2024 21:40

Idd een goede aanvulling.
PS daar ook eventueel eens horen wat zijn ondernemingsnumer is

Terug naar “Consumenten Koop”