Meetic oplichterij
Geplaatst: 31 jul 2009 14:00
Zit met een probleempje. Ben ooit ingegaan op aanbod van meetic.be, membership voor één week voor één euro. Blijkt dat daar een automatische verlenging van drie maand aan vasthing (53,70€). Ik huiverde toen ik dat bedrag op mijn visa afrekening zag staan
. Dit kan toch zomaar niet? Wat kan ik hier allemaal tegen beginnen? Waarmee kan ik dreigen? In bijlage de tekst van mijn eerste bericht aan hetmeetic service team en hun antwoorden...
--------------------------------------------------------------------------------------
Geachte, Op 13/07 ben ik ingegaan op het aanbod "meetic voor 1 week aan 1¿", dit is via VISA verwerkt. Op 19/07 heb ik eens naar de abonnementsprijzen gekeken maar in geen enkel geval heb ik meerdere schermen doorlopen en mijn bevestiging gegeven om een 3-maand abonnement te nemen!! Toch verneem ik vandaag tot mijn grote verbazing dat 53.70¿ mij wordt aangerekend! Dit kan dus absoluut niet. Ik wens dat, wat hopelijk berust op een misverstand (misgebruik cookies?), deze fout ZO SNEL MOGELIJK wordt rechtgezet: annulering van de 3-maand membership en terugstorting van het mij foutief aangerekende bedrag van 53,70¿. Ik hoop dat deze zaak op een professionele en volwassen manier kan worden afgehandeld. Kan u mij hierover zeer spoedig berichten?
--------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor uw bericht,
U heeft aangegeven dat er automatisch een bedrag van uw rekening is afgeschreven.
Wij hebben het voor u nagekeken en kunnen het bedrag niet meer terug storten. In de algemene voorwaarden kunt u lezen:
Indien bij inschrijving voor de optie automatische verlenging is gekozen, wordt het membership automatisch verlengd volgens dezelfde periode, hetzelfde tarief en de betalingsmethode die de member oorspronkelijk bij inschrijving heeft gekozen. De member kan automatische verlenging op elk moment beëindigen onderaan de pagina 'Mijn account'. Deze beëindiging wordt in dat geval van kracht per de eerstvolgende vervaldatum van het membership.
U heeft ten tijde van het afsluiten van uw Full membership niet aangegeven dat u geen gebruik wilde maken van de automatische verlenging.
Wij hebben uw automatische verlenging uitgezet.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.

--------------------------------------------------------------------------------------
Geachte, Op 13/07 ben ik ingegaan op het aanbod "meetic voor 1 week aan 1¿", dit is via VISA verwerkt. Op 19/07 heb ik eens naar de abonnementsprijzen gekeken maar in geen enkel geval heb ik meerdere schermen doorlopen en mijn bevestiging gegeven om een 3-maand abonnement te nemen!! Toch verneem ik vandaag tot mijn grote verbazing dat 53.70¿ mij wordt aangerekend! Dit kan dus absoluut niet. Ik wens dat, wat hopelijk berust op een misverstand (misgebruik cookies?), deze fout ZO SNEL MOGELIJK wordt rechtgezet: annulering van de 3-maand membership en terugstorting van het mij foutief aangerekende bedrag van 53,70¿. Ik hoop dat deze zaak op een professionele en volwassen manier kan worden afgehandeld. Kan u mij hierover zeer spoedig berichten?
--------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor uw bericht,
U heeft aangegeven dat er automatisch een bedrag van uw rekening is afgeschreven.
Wij hebben het voor u nagekeken en kunnen het bedrag niet meer terug storten. In de algemene voorwaarden kunt u lezen:
Indien bij inschrijving voor de optie automatische verlenging is gekozen, wordt het membership automatisch verlengd volgens dezelfde periode, hetzelfde tarief en de betalingsmethode die de member oorspronkelijk bij inschrijving heeft gekozen. De member kan automatische verlenging op elk moment beëindigen onderaan de pagina 'Mijn account'. Deze beëindiging wordt in dat geval van kracht per de eerstvolgende vervaldatum van het membership.
U heeft ten tijde van het afsluiten van uw Full membership niet aangegeven dat u geen gebruik wilde maken van de automatische verlenging.
Wij hebben uw automatische verlenging uitgezet.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.