Renovatie ramen

Phietje
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

Renovatie ramen

#1 , 04 feb 2024 09:12

Hallo

In november heb ik 4 nieuwe ramen laten plaatsen ik mijn woning.

Het is een bekende en grote firma (die vaak reclame maakt op de radio) warbij ik besteld heb.
Voor de werken moest er een voorschot van 90% betaald worden. Er werd ongeveer 94% betaald (= de bedragen die men vroeg).

Het was een onderaannemingsbedrijf die de werken kwam uitvoeren.
Na de werken heb ik gezien dat er schade was aan al m'n vensterbanken (originele van vroeger) en aan 1 van de ramen aan de pvc-rand (= een gaatje in).
De werkmannen kon ik hierover niet aanspreken, want ze kunnen geen woord Nederlands en ik geen Pools.

Ik heb de firma verscheidene keren gecontacteerd. De juiste persoon zou mij terug bellen, maar dit gebeurt niet.
Komende week bel ik terug om mijn eisen te stellen:
Kan ik eisen:
*dat daar een nieuw raam komt? Het is nog in garantie en hun fout.
*dat ik het openstaande saldo niet meer moet betalen doordat die fout gebeurd is of een andere financiële tegemoetkoming? (Een bok voor korting op een volgende aankoop hoef ik niet. Er komt geen volgende keer.)
*waar (bij welke dienst voor consumentenzaken) kan ik terecht voor als de firma moeilijk doet?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten
Phietje

lukasi
Berichten: 1151

#2 , 04 feb 2024 09:44

Begin al maar om de firma AANGETEKEND in gebreke te stellen met een brief die je zowel per aangetekend schrijven als per reguliere post verstuurd.

Daar schrijf je duidelijk in dat na al je telefoontjes ( liefst met datum en uur en met de persoon die je sprak ) tot vandaag nog altijd geen antwoord op je klacht hebt ontvangen.
Dat je het saldo pas betaald na een bevredigende en volgens goed vakmanschap uitgevoerde afwerking.
Dat je deze aktie verwacht binnen de 3 weken na postdatum en dat deze binnen de 2 weken zijn voltooid.
Dat je niet zult nalaten om je rechten te vrijwaren en klacht zult indienen bij de gerechterlijke instanties ( dus hen voor de rechtbank dagen)

Phietje
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2024 09:47

Ok. Bedankt voor de info, Lukasi.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”