Stuk gelopen motor 2dehands wagen.

Björn Vandevoorde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stuk gelopen motor 2dehands wagen.

#1 , 30 jan 2024 19:08

Ik kocht in aug 2022 een 2de hands wagen. Na 3 weken gebruik was er al iets mis met de motor. Telkens werd de wagen zogezegd hersteld. Dit tot 4x toe in het eerste jaar. Telkens voor een periode van 2 weken. Ik kreeg dan op het onverwachtst medische problemen waar door de wagen nog maals 3 maand stil stond. Na revalidatie reed ik terug met de wagen toen plots de motor stuk liep. Wat denkt u ...inderdaad net buiten de garantie. Ik verwittig de verkoper. Die met lachende stem zegt. Sorry wagen is buiten de garantie. Ik heb alle sms berichten van mij en de verkoper voor ieder defect op papier staan. Wat kan ik doen.? Bij navraag officiële dealer is de verkoper al meerdere jaren aan het sjoemelen .

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 30 jan 2024 21:19

klacht indienen bij de politie als een aangetekende ingebrekestelling niet helpt

is wel duidelijk dat er verborgen gebreken zijn aan de motor

Issued
Berichten: 1233

#3 , 30 jan 2024 23:07

klacht indienen bij de politie als een aangetekende ingebrekestelling niet helpt

is wel duidelijk dat er verborgen gebreken zijn aan de motor
Klacht indienen voor welk strafrechtelijk feit?
Verborgen gebreken vallen onder burgerlijke geschillen. De politie heeft er niets mee te maken.

Reclame

Issued
Berichten: 1233

#4 , 30 jan 2024 23:07

klacht indienen bij de politie als een aangetekende ingebrekestelling niet helpt

is wel duidelijk dat er verborgen gebreken zijn aan de motor
Klacht indienen voor welk strafrechtelijk feit?
Verborgen gebreken vallen onder burgerlijke geschillen. De politie heeft er niets mee te maken.

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 jan 2024 23:26

Politie ?
Dit is een burgerlijk geschil, daar kan politie niets aan doen


Als je een jaar garantie had, is dat inderdaad verlopen
Er is alleen 1 jaar indien de verkoper de garantie uitdrukkelijk beperkt tot 1 jaar
Anders is het ... TWEE jaar
Verkoopcontract nalezen dus ...

https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... wee%20jaar.

Terug naar “Consumenten Koop”