Problemen nieuwe wagen

Dbleus
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen nieuwe wagen

#1 , 07 jan 2024 00:04

Beste,

Mijn nieuwe wagen heeft van vanaf dag 1
een aantal gebreken en storingen. Zowel gerelateerd met de veiligheid als met het rijden, de hulpsystemen,…
De wagen heeft al langer in de garage bij de dealer gestaan dan in mijn eigen garage.

Ik vroeg me af wat mijn rechten zijn. En of we alsnog kunnen afzien van de aankoop van deze wagen of een nieuwe kunnen eisen?

Wagen is geleverd op 10/08/23 en had vanaf dag 2 een aantal storingen. Dit is onmiddelijk via mail gemeld en een afspraak is vastgelegd. Een maand later mocht de wagen naar de dealer. Dit heeft 2 maanden geduurd. De wagen werd ons terugbezorgd op 29/11. Èèn probleem werd opgelost, het andere niet. Daarvoor en nog 3 bijkomende ernstige problemen, staat de wagen weer bij de dealer. Wij vroegen ons gewoon af wat onze rechten zijn. De defecten blijven zich opstapelen.

Dbleus
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jan 2024 17:10

Wij hebben een nieuwe wagen gekocht bij een officiële BMW dealer in Duitsland. Na levering in augustus vertoonde de wagen een aantal foutmeldingen. We hebben onmiddellijk een afspraak gemaakt bij onze locale dealer. Die is steeds begripvol en behulpzaam geweest. Vervangwagens waren nooit een probleem. We zijn ondertussen een half jaar verder en de wagen heeft alles tezamen al 3 maanden bij de dealer gestaan. De meldingen/problemen zijn alleen maar toegenomen en erger geworden. Hulpsystemen vallen uit, airbag problemen, de aandrijving van de wagen valt uit,.. We hebben ons al meerdere keren in een onveilige situatie bevonden. Morgen brengen we de wagen opnieuw naar de locale dealer. Ikzelf heb een dossier in excel opgesteld met daarin alle problemen en bijhorende foto’s. Deze file gebruik ik om via mail met de dealer te communiceren.

Mits dit nu al een half jaar bezig is en de problemen alleen maar erger worden, ook na alle herstellingen die al zijn uitgevoerd, vroegen we ons af wat onze rechten zijn en of het niet mogelijk is om af te zien van deze wagen en een volledige nieuwe te bestellen.
Moet ik hiervoor op zoek naar een advocaat? (regio Limburg)

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 28 jan 2024 17:49

Particulier of onderneming?(rechtspersoon).
Uw verkoper valt onder Duitse (Europese) regelgeving indien consument.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 jan 2024 19:42

"Afzien van de wagen" is iets dat niet kan
Is aan u geleverd, door u gebruikt ...
De koop is gesloten, het gekochte is geleverd - wat dat betreft is er geen weg terug.


Trek uw stoute schoenen aan, en schrijf hoofdkantoor van BMW dat u het voertuig vervangen wil zien omdat het niet de kwaliteit en de veiligheid biedt die u bij de aankoop en van het merk verwachtte, en het dealernet ondanks de moeite die zij doen, de problemen niet opgelost krijgt (u kan ook wat stoefen over de service op zich)

Dan kunnen ze er op hun gemak naar kijken, om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden

Uiteindelijk komt de rekening hiervoor ook bij BMW terecht die de garantie-werkzaamheden moeten vergoeden aan de dealer

Terug naar “Consumenten Koop”