Probleem met Nederlandse webshop

Flynn3960
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Probleem met Nederlandse webshop

#1 , 22 jan 2024 17:47

Beste forumleden,

Graag had ik advies in onderstaande situatie:

13 januari 2024: Ik plaats een bestelling bij een Nederlandse webshop. Dit op naam van mijn bedrijf

16 januari 2024: Bestelling komt netjes aan, maar bevat de foute artikelen. In plaats van 4 softshell jassen met geborduurde logo's, ontvang in 4 goedkope fleece vestjes, zonder logo.

17 januari 2024: Ik stuur een mailtje naar de webshop met de vraag om dit recht te zetten. Mailtje wordt genegeerd.

19 januari 2024: Ik stuur een berichtje via whatsapp naar de webshop. Hierop wordt aanvaardbaar snel gereageerd, met de belofte dat de juiste jassen zsm mijn kant op komen. De foutief geleverde jassen kan ik dan terugsturen.

20 januari 2024: Ik ontvang een foto van een PostNL bonnetje met als vermelding dat "mijn jassen zijn verstuurd". Wanneer ik de traceercode ingeef, zie ik echter dat dit een pakket naar Helmond (NL) is, terwijl ik zelf in Belgisch Limburg woon. Ik meld dit aan de webshop.

22 januari 2024: Webshop belooft me tegen de middag de juiste traceerlink te bezorgen. Rond 17u ontvang ik inderdaad een PostNL link, maar hier zie ik dat de webshop geen straatnaam of nummer heeft ingegeven, enkel de postcode en het land. Straat/nummer vermeldt gewoon "0". Een poging om het pakket "verloren" te laten gaan en de schuld dan op PostNL af te schuiven? Of...?


Vergissen is menselijk, maar ik heb hier steeds meer het idee dat er opzet in het spel is, gezien het vreemde verloop van de situatie.
De fout geleverde jassen heb ik tot op heden nog niet terug gestuurd.

Wat adviseren jullie om hiermee te doen?

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 22 jan 2024 18:09

Allereerst een beetje geduld hebben, het geschil is nog geen week oud. Het kan vreemd lijken, maar zij zijn mogelijk ook nog bezig om te zien wat er allemaal is misgegaan.

Inhoudelijk: Als ondernemer hebt u niet de bescherming van particulieren. Dagvaarden (in Nederland) lijkt dan de enige optie, dus toch eens nadenken of dit wel de moeite waard is voor 4 jassen.

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2024 19:42

Ik lees in de chronologie van de gebeurtenissen niet of u al betaald hebt.

In ieder geval, zoals al gezegd, we zijn nog maar een week na de initiële bestelling.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”