Tweedehands verkoop, koper eist vergoeding

123xyz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tweedehands verkoop, koper eist vergoeding

#1 , 06 jan 2024 14:08

Dag allen

Onlangs een macbook verkocht, koper had alles uitgebreid naar wens getest ter plaatse de en aankoop was volledig vrijblijvend.
Alles werkte dus volgens verwachtingen, anders had hij hem niet gekocht. Betaald per overschrijving voor een bedrag van 1100eur.

Een dag later stuurt hij dat de rechter speaker doorgeblazen klinkt. Bij aankoop werkte echter alles: Siri was toen aan het praten en
mocht hij toen defect zijn, hadden we het wel gehoord. Hij beweert dat het vooral de lage tonen en de subs die overstuurd klinken en dat siri daar te hoog voor praat. Audio is voor hem heel belangrijk en dit is volgens hem een verborgen gebrek ( Wat ik betwijfel gezien een verborgen gebrek namelijk iets is dat pas NA de levering van het product kan ontdekt worden én de zaak ongeschikt maakt tot het gebruik waartoe beoogd. )

Enkele berichten later eist hij een oplossing. Ik had wat opzoekwerk gedaan en zag dat je een speaker voor ongv. 40eur kan laten herstellen (3rd party).
Als gebaar van goede wil wil ik hem 20eur vergoeden. Hij beweert dat het bij Apple 900eur (!) kost, en wil 450eur compensatie.
Ik ging akkoord met de helft van de reparetiekosten te betalen, maar dan wil ik de laptop wel terug.
Dus dan neem ik de laptop terug over voor 1100 - 650 = 650.

Nu is zijn antwoord hierop dat hij mijn gegevens wil, om door te geven aan een advocaat van hem om derest met hem te regelen.

Wat kan ik het beste doen in dit geval?
Alvast heel vriendelijk bedankt voor alle reacties!

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2024 14:23

Verkoop tweedehands goed tussen 2 particulieren. En was een akkoord over de zaak en de prijs. Bovendien is er al geleverd en betaald.

Verkoop is definitief en niet gebonden aan enige garantie, verborgen gebrek of wat dan ook.

Niet echt slim dat je die 2 voorstellen hebt gedaan. Daar ben je natuurlijk in principe wel door gebonden, als hij daarmee akkoord gaat.

Ik zou persoonlijk enkel nog laten weten dat door juridische stappen te zetten, je akte neemt dat hij niet op je voorstellen is ingegaan en deze dus vervallen zijn.

Verder geen enkel bericht tot je voor een rechter staat. En zeker niet mee naar oplossingen zoeken!

123xyz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2024 14:37

Verkoop tweedehands goed tussen 2 particulieren. En was een akkoord over de zaak en de prijs. Bovendien is er al geleverd en betaald.

Verkoop is definitief en niet gebonden aan enige garantie, verborgen gebrek of wat dan ook.

Niet echt slim dat je die 2 voorstellen hebt gedaan. Daar ben je natuurlijk in principe wel door gebonden, als hij daarmee akkoord gaat.

Ik zou persoonlijk enkel nog laten weten dat door juridische stappen te zetten, je akte neemt dat hij niet op je voorstellen is ingegaan en deze dus vervallen zijn.

Verder geen enkel bericht tot je voor een rechter staat. En zeker niet mee naar oplossingen zoeken!
Hartelijk dank voor de info.
Dus in feite vermelden dat de voorstellen vervallen zijn, geen verdere persoonlijke info verstrekken en hem negeren?

Eerste voorstel was voornamelijk bedoeld om met een kleine geldsom de zaak af te kunnen sluiten en vredig af te kunnen komen van het gezeik.
Het 2e voorstel was bedoeld om aan te tonen dat zijn 900eur herstelkost een 'poging tot oplichting' was, anders zou hij het wel
geaccepteerd hadden. Ik kan immers de laptop herstellen voor 40eur en kan dus makkelijk 410eur winst maken.

Reclame

pho450
Berichten: 192

#4 , 09 jan 2024 14:39

Het 2e voorstel was bedoeld om aan te tonen dat zijn 900eur herstelkost een 'poging tot oplichting' was, anders zou hij het wel
geaccepteerd hadden. Ik kan immers de laptop herstellen voor 40eur en kan dus makkelijk 410eur winst maken.
Dit begrijp ik niet goed. Tenzij ik het verkeerd lees, is de koper in dit voorstel €450 kwijt en heeft hij geen laptop meer. Dat voorstel zou ik ook niet aanvaarden.

Terug naar “Consumenten Koop”