Aangetekend verzet tegen ontvangen facturatie
Geplaatst: 17 jul 2009 13:32
Recentelijk werd een herstelling uitgevoerd aan mijn voertuig na een auto-ongval. Aangezien ik niet in fout was verliep dit allemaal via de verzekeringsmaatschappij.
Tijdens de gedane expertise -bij dezelfde garage- werd een herstellingstermijn van 4 werkdagen vastgelegd. Doch werd ik geruime tijd aan het lijntje tot ik zelf verdere stappen ondernam en per mail de zakenvoerder alsook de nationale verdeler contacteerde. Uiteindelijk duurde het bijna twee weken (er werden telkenmale excuses verzonnen).
Bij de oplevering van mijn voertuig moest ik vaststellen dat er meer schade toegebracht dan hersteld was.
- Beschadiging van de lak op het koetswerk, welke bij aflevering niet aanwezig was.
- Na de herstelling -bij oplevering- heb ik moeten vaststellen dat er zich op verscheidene plaatsen een zandkorelachtige stof onder de lak bevindt, wat duidelijk wijst op verborgen gebreken.
Daarop volgend heb ik mijn verzekeringsmaatschappij aangesproken, zij hebben de garage in gebreke gesteld. De zakenvoerder heeft mij daarop per mail gecontacteerd met de vraag een afspraak te maken voor persoonlijke vastelling van de toegebrachte schade. Alsook schreef hij in deze mail dat deze kosten zouden gedragen worden door de garage.
Deze afspraak werd ondertussen nog steeds niet door de zakenvoerder bevestigd.
Vandaag krijg ik een facturatie van de initiele herstelling, die eigenlijk meer schade toegebracht heeft.
Rekeninghoudend met het feit dat de garage reeds in gebreke gesteld werd door mijn verzekeringsmaatschappij, hoe verwoord ik het best een "verzet" van deze factuur alsook dat een betaling niet zal uitgevoerd worden tot de door de garage gedane schade hersteld, per aangetekend schrijven & fax?
Alvast bedankt!
Tijdens de gedane expertise -bij dezelfde garage- werd een herstellingstermijn van 4 werkdagen vastgelegd. Doch werd ik geruime tijd aan het lijntje tot ik zelf verdere stappen ondernam en per mail de zakenvoerder alsook de nationale verdeler contacteerde. Uiteindelijk duurde het bijna twee weken (er werden telkenmale excuses verzonnen).
Bij de oplevering van mijn voertuig moest ik vaststellen dat er meer schade toegebracht dan hersteld was.
- Beschadiging van de lak op het koetswerk, welke bij aflevering niet aanwezig was.
- Na de herstelling -bij oplevering- heb ik moeten vaststellen dat er zich op verscheidene plaatsen een zandkorelachtige stof onder de lak bevindt, wat duidelijk wijst op verborgen gebreken.
Daarop volgend heb ik mijn verzekeringsmaatschappij aangesproken, zij hebben de garage in gebreke gesteld. De zakenvoerder heeft mij daarop per mail gecontacteerd met de vraag een afspraak te maken voor persoonlijke vastelling van de toegebrachte schade. Alsook schreef hij in deze mail dat deze kosten zouden gedragen worden door de garage.
Deze afspraak werd ondertussen nog steeds niet door de zakenvoerder bevestigd.
Vandaag krijg ik een facturatie van de initiele herstelling, die eigenlijk meer schade toegebracht heeft.
Rekeninghoudend met het feit dat de garage reeds in gebreke gesteld werd door mijn verzekeringsmaatschappij, hoe verwoord ik het best een "verzet" van deze factuur alsook dat een betaling niet zal uitgevoerd worden tot de door de garage gedane schade hersteld, per aangetekend schrijven & fax?
Alvast bedankt!