Aankoop 2dehands.be

DylanDL
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2dehands.be

#1 , 04 dec 2023 10:29

Dag iedereen,

Tot nu toe was handelen op 2dehands.be een leuke ervaring. Maar nu heb ik een lot gekocht afgaande van foto's online. Na de online-overeenkomst krijg ik bericht dat er ondertussen een stuk apart is verkocht. Ok, het was het beste stuk maar ik had nog interesse in de rest. Ter plaatse bespreken we een nieuwe prijs. Het was origineel de bedoeling alles te betalen digitaal, maar dat was wegens limieten niet mogelijk. Dus betaal ik het overgebleven stuk cash.

Iedereen tevreden, ik laad alles in. Na enkele dagen krijg ik bericht dat ik nog eens 250 eur moet betalen want deze was "niet doorgegaan". (dit terwijl we er beide bijstonden wanneer het biepte). Na wat verdere uitleg (want ik heb natuurlijk wel bewijs dat er 250 is afgegaan van de rekening) besef ik dat het gaat over een "andere" 250 euro. Gezien dat nooit zo is gegaan heb ik natuurlijk geen bewijs van die storting. Nu wordt er gedreigd met gerechtsdeurwaarders. Maar hoe kan ik bewijzen wat er cash is betaald? We hebben geen kwijtschrift (of hoe dat ook heet) opgemaakt. Het was gewoon een mondelinge prijs afspraak, betalen, inladen en weg.

Wat nu?

Met vriendelijke groeten,
Dylan

CityBird
Berichten: 796

#2 , 04 dec 2023 14:27

Maar hoe kan ik bewijzen wat er cash is betaald? We hebben geen kwijtschrift (of hoe dat ook heet) opgemaakt. Het was gewoon een mondelinge prijs afspraak, betalen, inladen en weg.
Dat kan je niet, maar de verkoper kan ook niet bewijzen dat je dat afgehaald hebt, tenzij je een of ander afhaalbewijs hebt ondertekend.

DylanDL
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2023 15:23

Maar hoe kan ik bewijzen wat er cash is betaald? We hebben geen kwijtschrift (of hoe dat ook heet) opgemaakt. Het was gewoon een mondelinge prijs afspraak, betalen, inladen en weg.
Dat kan je niet, maar de verkoper kan ook niet bewijzen dat je dat afgehaald hebt, tenzij je een of ander afhaalbewijs hebt ondertekend.
Begrijp ik maar ik heb natuurlijk wel al meermaals in berichten geconfirmeerd dat ik het heb afgehaald. Er is helemaal niets getekend. De prijs is mondeling ter plaatse aangepast van wat we op 2dehands hadden afgesproken, dat is betaald, alles ingeladen en dat was het.

Reclame

CityBird
Berichten: 796

#4 , 04 dec 2023 15:57

Dan heb je idd een probleem van bewijslast.

Niettegenstaande, kan de verkoper wel dreigen met gerechtsdeurwaarders, maar die moet eerst een uitspraak van een rechtbank hebben. Kans is eerder klein dat dit ook effectief gaat gebeuren voor zo’n laag bedrag.

Terug naar “Consumenten Koop”