parkeersessie vergeten af te melden

Rachid Hadi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

parkeersessie vergeten af te melden

#1 , 17 nov 2023 10:21

Beste,

Ik zit met een vraag / probleempje.

Een tijd geleden stond ik geparkeerd in Antwerpen, gebruik gemaakt van app 4411. Helaas door veel aan mijn hoofd vergeten af te melden, wat doet men, men rekent een hele voormiddag aan (kosten liepen op na de eerste uur).

Nu heb ik contact opgenomen en bewijzen aangeleverd dat ik elders was, maar men weigert dit te aanvaarden. Ik was op dat moment ergens anders in een winkel, heb kassaticket en betalingsbewijs van bank overgemaakt om dit aan te tonen, maar ze blijven zeggen: "je had moeten afmelden". Ik heb daar ook mijn bedenkingen bij, want iemand die bijvoorbeeld met de app aanmeld en toevallig is de GSM nadien leeg, hoe kan deze zich afmelden, daar heeft men zelfs niet aan gedacht (wel via toestel als deze daar in de buurt is)

Iedereen kan wel eens iets vergeten als het hectisch is, maar ik vind de bewijzen negeren gewoon omwille van een "regel" is gewoon absurd te noemen. Uiteindelijk komt daar nadien nog voertuigen parkeren op de plaats die dan niet is afgemeld, dat is dan ook niet eerlijk als men die lijn wilt doortrekken.

Ik vroeg mij af, op basis van de bewijzen die ik voorleg kan men dit toch niet weigeren? Stel dat dit verder gaat (wat belachelijk zou zijn) heb ik dan juridisch ook geen punt?

ik hoop hier wat meer advies rond te krijgen

alvast bedankt

mvg

Rachid

LeenW
Berichten: 12857

#2 , 17 nov 2023 10:24

Het feit dat u ergens anders bent, wil niet zeggen dat de auto ergens anders is.

Rachid Hadi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2023 10:37

Bedankt voor het antwoord, maar de auto moet toch ook afgehaald worden anders blijft deze daar toch ook voor dagen, of niet?

Reclame

Rachid Hadi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 nov 2023 10:39

en waarschijnlijk ben ik dan met openbaar vervoer naar Schelle gereden in een andere wagen of openbaar vervoer en is mijn geparkeerde wagen van zijn eigen naar huis gekomen in de middag?

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 nov 2023 10:42

Dit ga je nooit winnen.

Door de app te gebruiken, aanvaard je contractueel de voorwaarden. Voorbeeld van de gsm die leeg is, is al helemaal niet het probleem van de parkeerfirma.

LeenW
Berichten: 12857

#6 , 17 nov 2023 10:43

en waarschijnlijk ben ik dan met openbaar vervoer naar Schelle gereden in een andere wagen of openbaar vervoer en is mijn geparkeerde wagen van zijn eigen naar huis gekomen in de middag?
Kan allemaal. Het is aan u om te bewijzen waar uw auto stond.

WP002
Berichten: 1479

#7 , 17 nov 2023 11:04

En dat is waarom ik NOOIT met zo'n app betaal.

Rachid Hadi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 nov 2023 14:09

En dat is waarom ik NOOIT met zo'n app betaal.
Je heb t gelijk maar helaas op bepaalde plaatsen heb je geen keuze en wordt je bijna verplicht om de app te gebruiken, tenzij je veel straten verder wilt gaan stappen om te betalen

Franciscus
Berichten: 38614

#9 , 17 nov 2023 16:47

Dacht is iets van een 300 m. Voor het openbaar vervoer in Antwerpen is het ongeveer 900 meter.

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#10 , 17 nov 2023 19:42

Geachte

4411 heeft dagelijks waarschijnlijk duizenden betalingen die verwerkt zijn en daar zijn er ongetwijfeld tientallen die pas laattijdig vaststellen dat ze vergeten afmelden hebben. Ik heb dat ook wel een paar keer per jaar voor. Maar de inzet van personeel om jouw mailverkeer te behandelen, de 'bewijzen' te onderzoeken (een kassaticket en betalingsbewijs kan ook door mijn echtgenote gebeurd zijn terwijl ik elders was) en de boekingen te annuleren kost ongetwijfeld meer dan jouw onterechte kost. Wie denk je dat die extra personeelskost zal betalen? juist : iedereen die gebruik maakt van 4411. Dus : betalen en volgende keer alert zijn. Trouwens : lege gsm? In de wagen bijladen als je dan toch vertrekt?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

loeki
Berichten: 268

#11 , 18 nov 2023 05:42

Het kan toch ook maar gewoon zijn dat bv Uw vrouw met de auto in Antwerpen was en Uzelf in Schelle was.
Er is geen enkel bewijs dat U gekoppeld bent aan de auto
Als een ander er mee weg is kan die ook parkeren met de app.
U dient dus te bewijzen dat de auto elders was en niet de persoon!!!!!!!!!!!!

Sirkii
Berichten: 5420

#12 , 19 nov 2023 13:14

Over welk bedragje spreken we ? Is het sop de kool waard ?

weergave
Berichten: 71

#13 , 20 nov 2023 09:59

Ik denk niet dat jij dat gaat winnen je gaat akkoord met algemene voorwaarden
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Terug naar “Consumenten Koop”