Op vrijdag 02/07/09 kocht ik bij Vanden Borre een koelkast, ze zou geleverd worden op maandag 06/07/09. Het uur van levering stond vermeld op hun website vanaf 15u op zaterdag 03/07. Nu ik kon onmogelijk thuis zijn, op het tijdstip zoals vermeld stond, mijn buren waren niet bereikbaar, dus laat ik de deur van mijn woning ongesloten, zodat ze ze toch binnen kunnen om de koelkast te leveren. Maandagmorgen contacteer ik direct de winkel ( in Kuurne) waar ik de koelkast heb aangekocht om te informeren of dit wel mogelijk is, en dat ze de leverancier op de hoogte kunnen brengen van mijn afwezigheid, maar dat de woning toegankelijk is voor hen. Er wordt mij verzekerd dat dit geen probleem is ( bewijslast op mijn voicemail) Enkele uren later merk ik dat ik 7 gemiste oproepen, en 3 voicemail berichten heb op mijn gsm, allemaal afkomstig van de chauffeur en van vanden Borre. met de meldingen dat de chauffeur niet leverd in een woning waar niemand aanwezig is, en dat ik een nieuwe afspraak moet maken. Ik kan de chauffeur niet terugbellen, of contacteren( zijn nummer wordt niet getoond: onbekend) Bij Vanden Borre zijn ze plots niet meer op de hoogte van de afspraken die ze met mij gemaakt hadden over de levering. Daarna beloven ze om op vrijdag te leveren, ik merk op dat ik dan een week zonder koelkast ga zitten, waarna de manager repliekeert dat het toch 10°C gaat afkoelen, tof nog een beetje in het belachelijke trekken. Ik heb dan mijn bestelling geannuleerd( dat recht had ik) Ze zouden mij een waardebon geven,... wat ik weiger te aanvaarden, ik wil simpelweg mijn geld terug ( ik had de koelkast reeds volledig betaald bij de bestelling) Ik moest dan mijn rekeningnummer doorgeven, ze zouden het storten op mijn rekening. Ze zouden nog 50€ administratiekosten afhouden!! daar heb ik dan over onderhandeld zodat deze wegvielen( hij heeft de fout die zij gemaakt hebben, de beloftes die ze niet kunnen nakomen jegens de klant) toegegeven, kon moeilijk anders staat integraal op mijn voicemail,...
Nu, tot vandaag heb ik nog steeds mijn geld niet terug gestort gekregen, ik heb hen vandaag gecontacteert ( hoofdzetel in Beersel) Krijg ik daar doodleuk te horen dat er toch een waardebon naar mijn adres zou verstuurd worden, kheb onmiddelijk gereageerd dat dit weer niet de afspraak is, en dat ik mijn geld terug wil. Ja,... nu gaan ze uitzoeken waar die waardebon zich bevind en heb ik nogmaals mijn rekeningnummer moeten doorgeven, ik stond erop dat het vandaag moest geregeld worden. Maarja dat gaat in dovemansoren.
Ik heb gedreigd om naar de politie te stappen om klacht neer te leggen, en de onkosten van mijn telefoonrekening in rekening zal brengen ( in zijn totaliteit heb ik minstens 15 telefoongesprekken gevoerd)
Mijn vraag nu, wat kan ik ondernemen? Ik wil zo snel mogelijk mijn geld terug, ik wil absoluut geen waardebon, Vanden Borre verkoopt aan mij niets meer. welke praktijken zijn dit eigenlijk, kan dit allemaal zomaar?