telenet bewindvoering beeindigen

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

telenet bewindvoering beeindigen

#1 , 12 nov 2023 08:26

jaren heb ik onder bewindvoering gestaan en werd de aankoopmogelijkheid via telenet store en shop geblokeerd.

echter in 2021 is de bewindvoering beeindigd, uitgesproken door de vrederechter. en sta ik niet meer onder bewindvoering.
maar ik kan nog altijd niks kopen via telenet,noch abonementen aangaan en dergelijke.

ik ben met het dossier van de vrederechter naar een telenet verdeler gegaan en daar hebben ze dat ingescand en doorgestuurd naar telenet.
kan dat zijn dat dit zo lang duurd tegen dat telenet die blokade eruit heeft gehaald? tis 8 dagen geleden dat ik het dossier heb gestuurd naar telenet.

vreemd dat anno 2023 dit dossier nog zelf moet binnengebracht worden naar telenet. tegenwoordig bestaat er toch ergens een lijst die verkopers kunnen nagaan of al dan niet een persoon in kwestie beschermd is?

vreemd genoeg ondanks telenet streng is in gevallen van bewindvoering,maar er de dag van vandaag 1000 den ander misleidingen zijn om men in de schulden te steken. gelukkig heb ik geen schulden en weet ik wel wat ik doe, ik ken al die trukken van de foor in wat verkoop betreft

artemis
Berichten: 3294

#2 , 12 nov 2023 09:46

Heb je de publicatie in het Staatsblad aan Telenet bezorgd?

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2023 10:00

staat enkel in staatsblad dat ik onder bewindvoering sta,maar niet dat het opgeheven is. maar ik heb wel de bewijzen met de uitspraak vd vrederechter dat de bewindvoering is opgeheven. ik denk niet dat ze zoiets in staatsblad zetten beeindiging bewindvoering om te voorkomen dat de client gebombardeerd wordt met reklame om geld af te troggelen

Reclame

Lelie60
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2023 10:23

Was er ook een collectieve schuldenregeling ? Hebben ze weinig of niets ontvangen van uw openstaande schulden aan hen ? Bij de firma waar ik werkte werd er niets meer verkocht aan de klanten waar er voorheen een schuld moest worden afgeboekt .

artemis
Berichten: 3294

#5 , 12 nov 2023 10:36

Einde bewindvoering wordt eveneens gepubliceerd in het Staatsblad.
Is er hier geen verwarring tussen bewindvoering en schuldbemiddeling?

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 nov 2023 11:17

schuldbemiddeling heb ik nooit gehad. ik heb nooit schulden gehad en alles is op tijd betaald.

Jo23
Berichten: 384
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 nov 2023 13:03

Beste,

Pin je niet vast op Telenet, gebruik onderstaande tool om objectief te vergelijken welke provider best past met je profiel. Telenet verliest marktaandeel, er zijn al veel klanten overgestapt naar scarlet, mobile vikings enz. wegens belabberde service bij Telenet, de klantendienst wordt uitbesteed aan call centra en de service is ondermaats.

Ik citeer even een artikel dd. 28 augustus 2023: Bijna tienduizend Telenet-klanten hebben klachten over de dienstverlening. De problemen houden nu al acht maanden aan. Het Mechelse telecommunicatiebedrijf verliest klanten aan de concurrentie en heeft in de eerste helft van dit jaar ook een nettoverlies gemaakt.

https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... et-tv-durf

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230725_92199226

https://www.gva.be/cnt/dmf20230827_95470551

artemis
Berichten: 3294

#8 , 12 nov 2023 13:11

vreemd dat anno 2023 dit dossier nog zelf moet binnengebracht worden naar telenet. tegenwoordig bestaat er toch ergens een lijst die verkopers kunnen nagaan of al dan niet een persoon in kwestie beschermd is?
Enkel het Staatsblad. Banken bv volgen dat automatisch op, ook bij einde. Maar het is zeker nuttig om zelf een kopie van de publicatie te hebben, zodat je het kan voorleggen aan betrokkenen die het Staatsblad niet goed opvolgen.
Je kan dat zelf online opzoeken in het Staatsblad, anders zou ik nog eens contact opnemen met de griffie van je vredegerecht. Zij zouden je daarbij kunnen helpen.

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 nov 2023 08:00

mail gezonden naar vredegerecht, waarom dit nog niet in staatsblad staat.

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 nov 2023 09:56

veranderen van tv provider gaat zomaar niet hoor, ik heb geen smart tv en tegenwoordig zijn er veel internetproviders die geen digitale tv meer aanbieden of beperkt digitaal tv, waardoor als je netflix wilt nog een box moet kopen van 100 euro. en streamen via chromecast werkt niet goed, teveel haperingen.

Terug naar “Consumenten Koop”