Niet ontvangen bestelling van postorderbedrijf

bobke76
Topic Starter

Niet ontvangen bestelling van postorderbedrijf

#1 , 13 jul 2009 23:24

Enige tijd geleden bestelde ik spulletje bij een postorderbedrijf.
NOOIT heb ik dit pakket ontvangen.
Na enige tijd kwamen de herinneringen van hen om te betalen binnen te komen, doch vermits ik geen pakket ontvangen had, betaalde ik niet. (je moet pas betalen na ontvangst)

Dan schakelen zij een incassobureau in.
Deze sturen hierover brieven, ik heb hun altijd geantwoord gehad dat ik nooit pakket ontvangen heb. Dat hun client dan maar de bewijzen van levering moeten bezorgen.

Nu krijg ik brief van juristenbureau, wederom antwoord ik hen.
Tot nu toe heb ik van die juristen GEEN antwoord op mijn mails gekregen. Ze hebben ze wel gelezen.

Kunnen zij mij verplichten te betalen voor een bestelling die ik nooit heb ontvangen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 14 jul 2009 21:30

neen

De bewijslast ligt volledig bij hun.

99,9% ben ik zeker dat ze dit niet gaan kunnen doen en bijgevolg hebben ze geen poot om op te staan ;)

Zij moeten u besteld produkt op tijd en correct leveren zoals ( waarschijnlijk ) overeengekomen.

U kan hun ( en aangeraden ) aangetekend in gebreke stellen en verwijs naar u vele telefoons/mails.

incasso's kunnen alleen maar dreigen, betaal NOOIT aan een incassoburea en betaal nooit hun "kosten", u bent een overeenkomst aangegaan met het postorderbedrijf en NIET met het incassobureau!

indien het postorderbedrijf van mening is dat u in de fout gaat ( voorbeeld: u het pakje wel hebt gekregen en niet wilt betalen ), dan dienen zij u voor de bevoegde rechtbank te dagen.

Vandebos

#3 , 14 jul 2009 23:26

Bovendien stipuleert de wetgeving dat een incasso of een juristen bureau U na het bestrijden van een eis tot betaling niet meer mag lastigvallen tenzij ze een uitvoerbare titel hebben. De enige stap die ze dan nog kunnen ondernemen is u in geding dagen.

Reclame

bobke76
Topic Starter

#4 , 15 jul 2009 15:33

Bovendien stipuleert de wetgeving dat een incasso of een juristen bureau U na het bestrijden van een eis tot betaling niet meer mag lastigvallen tenzij ze een uitvoerbare titel hebben. De enige stap die ze dan nog kunnen ondernemen is u in geding dagen.
Dat hebben ze tot nu toe steeds gedaan.
Ik heb incasso 3-4 keer geantwoord
dat juristenbureau 2 keer

Vandebos

#5 , 15 jul 2009 16:03

Kijk in de link onderaan dit bericht.

Laat u niet overbluffen.pdf zal u vanaf pagina 25 enorm interesseren..

Terug naar “Consumenten Koop”