nieuwe pc 3 x stuk, 3x heen en weer gereden

jan123987
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

nieuwe pc 3 x stuk, 3x heen en weer gereden

#1 , 30 okt 2023 19:22

Hallo,
Ik kocht half september een pc (1000 euro) die werd thuis geleverd, na installatie van ons 1-malig officepakket (elders besteld) merkten we dat de camera niet werkte, naar de winkel gereden, 90 km, idd, men bestelde een nieuwe pc, dewelke ik de volgende dag daar kon afhalen. We gaan het ophalen, we vragen om het toestel te testen op goede werking, hetwelk geweigerd wordt, thuis na 180 km, camera werkt ook niet, gebeld, en gemaild, werkten niet echt mee, eerder niveau kleuterklas, alles werd online in twijfel getrokken, (zelfs ons telefonisch contact, waarvan we wel een mail gekregen hadden om te evalueren)men wou het nieuwe toestel niet testen, dus moesten we opnieuw onzeker naar daar, en idd, camera werkte niet. Men wou ons een nieuw toestel verkopen, maar dit geweigerd en geld teruggekregen. Ons office pakket, een éénmalige versie zijn we kwijt. Toen ik compensatie hiervoor vroeg werden we online uitgelachen, t was onze keuze om ben hen te kopen, etc. Ombudsdienst ingeschakeld, de winkel biedt 20 euro, voor al de tijd die ik verscheten heb, de kilometers die ik gereden heb, 5 x 90 km. en ons office pakket dat we kwijt zijn. Dit weiger ik, maar wat kan ik vragen, kilometervergoeding? Office pakket kwijt, maar nu hebben we een studenten officepakket. Op wat zouden we recht hebben?

Drone
Berichten: 3032
Locatie: st-niklaas

#2 , 30 okt 2023 19:25

camera is die ergens ingebouwd of is dat een webcam die ge ergens op u scherm vastklikt?

LeenW
Berichten: 12870

#3 , 30 okt 2023 19:42

Office kan toch gewoon op een nieuwe pc geïnstalleerd worden?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6861

#4 , 30 okt 2023 19:47

Office kan toch gewoon op een nieuwe pc geïnstalleerd worden?
Het is wel zo dat er officepakketten verkocht worden, die slechts éénmaal op 1 computer kunnen geïnstalleerd worden. Kostprijs iets minder of iets meer dan 50€ , naargelang van de verkoper.

LeenW
Berichten: 12870

#5 , 30 okt 2023 19:51

Office kan toch gewoon op een nieuwe pc geïnstalleerd worden?
Het is wel zo dat er officepakketten verkocht worden, die slechts éénmaal op 1 computer kunnen geïnstalleerd worden. Kostprijs iets minder of iets meer dan 50€ , naargelang van de verkoper.
Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat het ten allen tijde overgezet kon worden. Net voor zulke situaties waar men onverwacht met een nieuwe computer zit.

jan123987
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 okt 2023 17:16

Alle problemen worden door de winkel erkend, maar wat kan ik ter compensatie vragen, juridisch gezien dan, mijn extra kosten waren mijn gereden km en mijn office pakket

LeenW
Berichten: 12870

#7 , 31 okt 2023 17:27

KM kan u niet eisen, het is immers uw keuze om met een winkel van 90km verder te werken. Office pakket hebt u niet bij hen aangekocht, dus winkel is geen betrokken partij. Pak die 20 euro aan.

Drone
Berichten: 3032
Locatie: st-niklaas

#8 , 31 okt 2023 18:34

Alle problemen worden door de winkel erkend, maar wat kan ik ter compensatie vragen, juridisch gezien dan, mijn extra kosten waren mijn gereden km en mijn office pakket
belangrijkste om te weten is of de (web)cam(?) ergens ingebouwd is of deze apart aangesloten moest worden aan de computer, voor zover het geen laptop betreft (wat een verschil is).

voor een webcam die ge apart moet aansluiten moet ge niet met heel de computer/laptop over en weer rijden . . .

Lanox
Berichten: 3526
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 okt 2023 21:43

Office pakket hebt u niet bij hen aangekocht, dus winkel is geen betrokken partij.
Onzin argument. Zou nogal makkelijk zijn om onder verantwoordelijkheid van gevolgschade uit te komen.

LeenW
Berichten: 12870

#10 , 31 okt 2023 22:03

Office pakket hebt u niet bij hen aangekocht, dus winkel is geen betrokken partij.
Onzin argument. Zou nogal makkelijk zijn om onder verantwoordelijkheid van gevolgschade uit te komen.
De winkel heeft hier voorgesteld om een nieuw product te leveren en klant heeft dit geweigerd. Gevolgschade (als die er al zou zijn, zie hierboven) is dan ook ten laste van de klant.

aceke
Berichten: 138

#11 , 04 nov 2023 09:04

Office kan ALTIJD op andere pc geïnstalleerd worden. Dus die ben je niet kwijt.
Sterker nog, elk pakket wat je koopt mag op 5 toestellen geïnstalleerd worden...
Dat de webcam niet werkt kan een setting zijn, Windows blokkeert dis nog wel eens.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 nov 2023 13:01

Office pakket voor ongeveer 50 €, zal wel geen " officiële " versie zijn.

aceke
Berichten: 138

#13 , 05 nov 2023 21:10

Office pakket voor ongeveer 50 €, zal wel geen " officiële " versie zijn.
Een niet legale office heeft ook een key, die gaat ook werken op een andere pc, als ze geen key hebben ontvangen dan moeten ze de verkoper van de office eens aanspreken

Terug naar “Consumenten Koop”