E-BIKE MONDELING VERKOCHT

Chris1975
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

E-BIKE MONDELING VERKOCHT

#1 , 10 okt 2023 12:16

Mijn buurman komt te weten in juni 2023 dat ik een mooie e-bike te koop heb staan voor 1.300 euro.
Stuurt zijn zus en die geeft onmiddellijk 150 euro voorschot, de rest zal twee weken later betaald worden met het vakantiegeld van haar man.
Omdat ik goed bevriend ben met de buurman en zijn zus zo enthousiast over de fiets overkwam besluit ik om de fiets onmiddellijk te overhandigen zodat ze meteen kan genieten van de fiets.
Mijn buurman was trouwens ook akkoord als borg te fungeren, er kon dus weinig mislopen... dacht ik.
Alles gebeurd mondeling en de verkoopovereenkomst zal later opgemaakt worden wanneer de fiets volledig betaald is.
Maar twee weken later geeft ze maar 150 euro… We zijn nu oktober 2023 en heb in totaal nog maar 450 euro ontvangen.
De zus heeft steeds een uitvlucht om kleine sommen te betalen.
Ik vroeg de buurman adres en naam van zijn zus maar die weigert… kreeg wel haar telefoonnummer.
Via berichtje vroeg ik haar de fiets terug te geven tot de som volledig betaald is.
Haar antwoord; eind oktober ontvangt haar man bouwzegels en zal ze iets betalen…
En als ik niet kan wachten op mijn geld, mag ik de fiets komen halen maar ze eist wel haar 450 euro voorschotten terug.
Ik antwoorde dat ik dat wil doen indien de bike er nog steeds tiptop uitziet, want in welke staat krijg ik die terug na 4 maanden?
Ze antwoord nu geen berichtjes meer en de buurman heeft niet meer graag dat ik aan zijn deur sta.
Hoe moet het verder? Of heb ik zware pech door eigen domheid, goedheid en naïviteit? :(

Alvast dank om dit te lezen

Mvg
Christian

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 okt 2023 15:56

Blij zijn dat ze in stukjes blijft betalen ...

Blijkbaar heb je niets op papier, dus je staat nérgens inzake bewijs tenzij ze ergens in een sms ofzo toegeeft hoeveel ze je verschuldigd is ...


Voorschot is om iets bij te houden
(en daar zet je ook een termijn op: niet afgehjaald + betaald is voorschot kwijt)

Leveren / meegeven doe je pas wanneer koopsom betaald is/.

imhotep
Berichten: 55

#3 , 12 okt 2023 15:52

Advocaat van de duivel: niets op papier => diefstal van jouw fiets?
Of is er bewijs van die kleine bedragen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12902

#4 , 12 okt 2023 15:56

Advocaat van de duivel: niets op papier => diefstal van jouw fiets?
Of is er bewijs van die kleine bedragen?
Diefstal door gekende partij pas na 4 maanden gaan aangeven? :D


Nooit meegeven tot volledige betaling, maar dat is u intussen wel duidelijk denk ik. U hebt nu twee opties, ofwel ontbinding van de koop aanvaarden tegenover onderling af te spreken voorwaarden, ofwel via rechtbank betaling eisen en hopen dat tegenpartij eerlijk is over de prijs.

Terug naar “Consumenten Koop”