platen laten maken bij perserij - niet toegekomen, betaald via banktransfer... wat nu?

boekenlezer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

platen laten maken bij perserij - niet toegekomen, betaald via banktransfer... wat nu?

#1 , 04 okt 2023 21:26

Hallo,

Ik heb muziekplaten ter waarde van €4000 gemaakt en ze naar Amerika laten verzenden om daar te worden verwerkt.

Helaas is slechts een heel klein deel van de platen aangekomen.

De platenmaatschappij geeft de schuld aan de post. De post reageert met gepersonaliseerde standaard sjablonen. Het lijkt erop dat iedereen naar elkaar wijst.

Bij het betalen voor de verzending (die meer dan €1100 kostte), heb ik gekozen voor verzekererde verzending.

De platenmaatschappij aarzelt zelfs om mij de facturen van de postdienst te tonen die ze hebben gebruikt omdat "ze zoveel verzenden". Ze lijken wel bereid om samen te werken, maar zijn niet transparant.

Wat kan ik doen?

Als het probleem niet wordt opgelost en de platen niet worden gevonden, en niemand zijn verantwoordelijkheid neemt, welke stappen moet ik dan nemen?

En onder welke jurisdictie valt dit om een advocaat te vinden? (De platen zijn in opdracht van mij, een Belg, gemaakt in Italië en naar Amerika verzonden :) ).

Morgen bel ik met de platenmaatschappij en hoop ik dat ze duidelijker kunnen zijn dan in korte emails.

Bedankt aan wie hulp, of tips heeft.

Franciscus
Berichten: 38678

#2 , 04 okt 2023 23:26

Firma of particulier?

boekenlezer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2023 13:38

als particulier besteld..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38678

#4 , 05 okt 2023 21:40

En wie verzonden vanuit welk land?

boekenlezer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 okt 2023 13:18

de perserij stuurde direct vanuit Italie, naar de Verenigde Staten..

Terug naar “Consumenten Koop”