Moet 'servicefee' betaald worden zonder herstelling

NikkyNik
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Moet 'servicefee' betaald worden zonder herstelling

#1 , 25 sep 2023 10:38

Ik heb een combi-microgolfoven van Miele. Indien ik de microgolf gebruik, hoor je een duidelijke knal. Ik heb hiervan een filmpje doorgestuurd naar Miele en mocht deze niet meer gebruiken (ondertussen al een maand).
De technieker is wel al langsgeweest, heeft het toestel opengedaan maar op het eerste zicht niets gevonden. Hij heeft dan op zijn laptop gezocht naar mogelijke fouten en zou moeten terugkomen met een vervangklep. Ik heb voor dit bezoek een factuur van 100 euro gekregen.
Nu krijg ik een mail dat de herstelling 400 euro zou kosten.
Moet ik die 100 euro ook betalen?
Hadden ze het filmpje aan de technieker laten zien vóór hij kwam, kon hij toen al in hun geschiedenis van fouten gaan zien en ineens het wisselstuk meebrengen.


NikkyNik
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2023 16:28

Het toestel valt niet meer onder de garantie.

Reclame

mava105
Berichten: 22302
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 sep 2023 19:55

Die technieker en zijn verplaatsing moeten toch betaald worden. En een wisselstuk bestellen op basqis van een filmpje is riscant voor vergissing. En mogelijks lag het niet aan het wisselsyuk zelf maar aan de aansluiting van het stuk. Daarom moest een technieker dat eers gezien hebben. Ik had en paar jaar geleden ook een robleem met de grill van mijn combioven van Miele. Technieker heeft terplaatse vastgesteld dat dat betreffende wisselstuk niet meer in productie was, en heeft daarom die functie uitgeschakeld. Kosten: enkel de vaste voorrijkosten, waarin een bepaalde arbeidstijd is inbegrepen.

Terug naar “Consumenten Koop”