offerte vs. eindfactuur

savantas
Topic Starter
Berichten: 27

offerte vs. eindfactuur

#1 , 02 jul 2009 12:38

Hallo
Onlangs vroeg ik aan de firma die onze gemeenschappelijke garagepoort plaatste de prijs voor een zendertje om deze poort te bedienen.
Ik kreeg hierop per e-mail een pdf toegestuurd met een duidelijke offerte, prijs was ongeveer 97 euros.
Hierop bestelde ik in reply dit toestelletje, wat vorige week in de bus zat.
Nu gisteren kreeg ik de factuur voor levering; 175,14 euros, de aangerekende kosten waren een pak hoger dan in de offerte.
Was bij de offerte het bedrag zo hoog geweest, dan had ik de zender echt niet aangekocht.
Hoe moet ik in deze handelen, de factuur betalen of kan ik hen houden aan het bedrag van de offerte ?
Alvast bedankt, mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 jul 2009 16:01

schrijf hun in een aangetekend schrijven in gebreke en verwijs naar hun offerte.

betaal het bedrag van de offerte al zodat er over dat bedrag al geen disccusie mogelijk is.

welke "extra" kosten werden er trouwens aangerekend?

savantas
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 02 jul 2009 22:47

Eigenlijk geen extra kosten, de aanvankelijk vermelde kosten werden verhoogd :
werkloon programmeren zender in offerte 11,98, nu 49,07
transportkosten in offerte 13.78 nu 40,47 euros (+21% btw)
en 15 cent erbij voor recyclage ?
Dank voor het antwoord.

Reclame

savantas
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 03 jul 2009 11:42

Na mijn bezwaren voorgelegd te hebben aan de betreffende firma kreeg ik een nieuwe, aangepaste factuur toegestuurd, te betalen bedrag nu zoals in de offerte .

Terug naar “Consumenten Koop”