Handelaar reageert niet meer. Wat te doen ?

Cookymonster
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Handelaar reageert niet meer. Wat te doen ?

#1 , 14 sep 2023 21:44

Beste,
Ik had een luidspreker-conus die stuk was en liet hem repareren door de verdeler.
Het betreft een paar high end luidsprekers GURU Q10. Waarde rond de 2.000 euro voor een paar.
De "firma" bevindt zich in Zweden (Uppsala). https://guruaudio.com/collections/loudspeakers
De man was zeer behulpzaam, maar gaf aan dat er standaard steeds twee speakers vervangen worden (paired ... tsjah!).
Dus beide op te sturen naar Zweden en op voorhand betalen voor de reparatie. 430 euro.
Ik dat braaf gedaan. Verzekerd verzonden. Alles leek ook OK en de firma had vroeger een goede reputatie.
De man bevestigde zelfs de aankomst van de luidsprekers en gaf aan er de volgende week aan te beginnen.
Drie weken later informeerde ik. Hij antwoordde dat hij ze volgende week zou maken... vervolgens nog een week later... dan gaf hij aan dat ze klaar waren en dat hij ze de volgende week zou terugsturen...niet dus...twee weken later geïnformeerd.... morgen zou hij ze sturen.... niets .... enfin, we zijn vele maanden verder en nu antwoordt hij zelfs niet meer. Ik ben bang dat er niets van zal komen. Ondertussen staan mijn waardevolle speakers daar (of zijn ze al verkocht door hem?) en heb ik betaald voor reparatie en terugsturen.
Ik twijfel aan de firma. Blijft volgens mij niet veel van over... de zaakvoerder is een concertviolist in Zweden.
Ik heb wel de adresgegevens, telefoonnummer...
Heeft iemand een goed advies over de aanpak ? Op welke manier zou kunnen druk gezet worden ? Waar kan ik terecht ? Een raadsman die hierin bedreven is en zijn weg kent ? Uiteraard heb ik alle communicatie nog. Ik ben nogal wanhopig. Ik check mijn mails elk uur. Vreet wel aan de mentale gezondheid. Dank alvast. Vriendelijke groeten. Erik

loeki
Berichten: 268

#2 , 15 sep 2023 05:26

In Nederland zit toch ook een grote verdeler, waarom zo ver gaan zoeken

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”