Pagina 1 van 1
Verzendkosten ander product dan besteld
Geplaatst: 08 sep 2023 18:45
door BEPAK
Ik had online een product besteld, maar wat ik krijg heeft een andere verpakking en andere ingrediëntenlijst dan op de website staat. Het blijkt om een herformulering te gaan van hetzelfde product, maar voor mij is het niet gelijkwaardig. Ik wil het dus retour sturen, maar bij deze website is zowel het verzenden als het terugsturen op kosten van de klant. Heb ik in dit geval recht op terugbetaling van de kosten? Of mag men zomaar een ander product adverteren en iets gelijkaardigs opsturen?
Re: Verzendkosten ander product dan besteld
Geplaatst: 08 sep 2023 18:50
door LeenW
Niet-conforme levering. Kosten zijn voor verkoper. Hopelijk geen dubieuze site buiten de EU?
Re: Verzendkosten ander product dan besteld
Geplaatst: 08 sep 2023 19:16
door BEPAK
Hoofdzetel in Amsterdam, maar had op het Belgische domein besteld, en de klantendienst antwoordt in het Frans op mijn Nederlandstalige mail. Man zei dat hij ging navragen bij het magazijn of het om een herformulering van de producent gaat (ik heb ondertussen zelf gevonden dat de producent inderdaad het oude product niet meer verkoopt, en dit in de plaats aanbiedt). Mij lijkt het antwoord van het magazijn irrelevant voor retour? De retourtermijn is trouwens 2 weken en ik heb niets meer vernomen. Kunnen ze nu ook nog gaan beweren dat ik te laat teruggestuurd heb en helemaal niks meer terugbetalen?
Re: Verzendkosten ander product dan besteld
Geplaatst: 08 sep 2023 22:28
door BEPAK
Een dagcrème voor gevoelige huid. Ik herken niet alle ingrediënten, maar de lijst is in ieder geval anders dan op de vorige versie, en ik lees online veel negatieve reacties op de verandering, dus durf het niet riskeren.