Telenet-fact betalen die ik nooit ontv heb? nu incasso???

mezelf1
Topic Starter

Telenet-fact betalen die ik nooit ontv heb? nu incasso???

#1 , 30 jun 2009 11:11

Een serieus probleempje met telenet:

Een hele tijd terug herinnering gekregen aan factuur die ik nooit ontvangen heb. Sindsdien heb ik al ontelbare keren gevraagd of ze me de factuur konden opsturen want dat ik die nooit ontvangen had.
Ze gingen dat telkens doen maar nog steeds niet ontvangen. Nu zit de zaak al bij een incassobureau en zou ik 320 euro moeten betalen eerst ,daarna kunnen ze vrijgeven over welke factuur het gaat??
Dat kan toch niet? ik ga toch niet zomaar 320€ betalen voor iets dat ik nooit gekregen heb?
Feit is wel dat dit een staartje zal krijgen terwijl ik niet in fout ben. Ik wil gerust betalen maar dan moeten ze me een factuur kunnen voorleggen.
Ik wil ook geen problemen met deurwaarders en dergelijke, maar hoe los ik dit nu op? telenet stuurt maar geen facturen op. De laatste keer wou ik alles opzeggen en dan zeiden ze dat ik nog een openstaand saldo had waarop ik terug die facturen gevraagd heb. Ze gingen ze me overmaken maar ik heb ze nooit ontvangen. Nu zit alles dus bij het incassobureau...
En nu??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 jun 2009 12:12

Incasso is een wolf zonder tanden...

Hou het eenvoudig, stuur een aangetekend schrijven naar de klachtendienst van telenet.

Plaats linksboven in dat schrijven Kopie AS : Test-Aankoop. Plaats in het schrijven alle informatie die telenet nodig heeft om u te identificeren in hun bestand.
Doe op een vriendelijke en beleefde manier geheel uw verhaal met zoveel mogelijk data waarop u hen heeft gecontacteerd om een afschrift van die faktuur te bekomen en dat dit nooit tot resultaat heeft geleid.
Vraag opnieuw en dringend de originele faktuur. Sluit de brief af met de vriendelijke mededeling dat u bij gebrek aan antwoord binnen de 15 dagen na eerste aanbieding van dit schrijven de ombudsdienst telecommunicatie zal inschakelen.

Gegevens ombudsdienst telecommunicatie:

Ombudsman voor Telecommunicatie
Elke gebruiker met een klacht over telecommunicatiediensten (vaste of mobiele telefonie, internet, telefoongidsen, slachtoffer van kwaadwillige oproepen) kan kosteloos een beroep doen op de ombudsdienst voor telecommunicatie.

De ombudsdienst voor telecommunicatie is onafhankelijk van alle telecommunicatie operatoren.
De heer Luc Tuerlinckx
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel.: 02/223 09 09 Fax: 02/219 86 59
E-mail: klachten@ombudsmantelecom.be

www.ombudsmantelecom.be

Contact gegevens telenet:

kwaliteitsopvolging@staff.telenet.be Copie van je brief via mail naar zenden...
support@pub.telenet.be Idem...

Telenet NV
T.A.V. Klachtendienst
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen.

Hopelijk helpt dit je verder...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”