Na de aansluiting van het BMW Service Inclusive onderhoudscontract hadden we geen documenten meegekregen, ook niet de voorwaarden. Duidelijke nonchalance langs onze kant, want bij het eerstvolgend onderhoud bij dezelfde garage waar we het contract hadden afgesloten hebben we ook braaf de factuur betaald, ervan uitgaande dat dat de extra kosten, niet gedekt door het contract betrof.
X onderhoudsbeurten later hebben we de voorwaarden opgezocht en lezen we:
“ Artikel 12 Uitvoering van de prestaties
Bij het vastleggen van een afspraak voor onderhoud en/of herstelling van het Voertuig alsook bij de aanvraag voor het gebruik van de dienst Add On Mobility, verbindt de Klant er zich toe de BMW Concessiehouder te informeren dat het Voertuig gedekt is door een onderhouds- en/of herstellingscontract en dat de prestaties conform dat Contract moeten uitgevoerd worden.
De BMW Concessiehouder neemt contact op met de Serviceverlener om een goedkeuringsnummer te bekomen.
…
De BMW Concessiehouder zal het akkoord van de Serviceverlener vragen voor elk onderhoud of elke herstelling.
De kostprijs van een zonder het akkoord van de Serviceverlener uitgevoerd onderhoud of herstelling kan noch door de BMW Concessiehouder noch door de Klant op de Serviceverlener verhaald worden.”
Is deze laatste paragraaf wettelijk? Maw, kunnen we niet retroactief de facturen naar de “Serviceverlener” opsturen en hen vragen de kosten die zij volgens contract dekken terug te vragen?