Auto garantie

DylanDL
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Auto garantie

#1 , 16 aug 2023 12:17

Ik heb een tweedehandsauto gekocht, dit werd geadverteerd met 1 jaar garantie. Ik ben nu 7 maand later en heb twee zaken dat ik mee zit.

1. Het motorlampje brand
Ik heb dit doorgegeven (met de vraag of ik nog met de auto mocht rijden) en de garage zegt dat dit geen enkel probleem is. Dat zoiets kan gebeuren en dat ik kan langskomen en ze gaan het lampje uit zetten. Maar daarmee weet ik natuurlijk niet waarom het lampje er was. Moet ik dit gewoon accepteren, is dit iets wat veel voorkomend is of moet er echt naar gekeken worden? Ik ken niets van auto's, maar wil ook niet dat er opeens iets ergers gebeurd. In mijn gevoel heb ik zoiets van "dat lampje brandt toch niet zomaar" maar ik ben geen garagist.

2. Het beeld van de achteruitkijkcamera is opeens vol met lijntjes. De achteruitkijkcamera heeft gewoon gewerkt tot nu. En het is nog steeds bruikbaar, maar er scheelt duidelijk iets mee. Is dit onderdeel van de wettelijke garantie, Kan ik vragen om dit na te zien?

Alvast bedankt voor de informatie!

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 aug 2023 17:55

Wat staat er in uw handleiding van de wagen betreffende dat lampje?

loeki
Berichten: 268

#3 , 17 aug 2023 05:36

motorlampje brand; zo snel mogelijk naar garage
achteruitrijcamera: accessoires vallen niet onder garantie bij occasie wel bij nieuw

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”