Airconditioning probleem

Lesleydb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Airconditioning probleem

#1 , 10 jul 2023 09:35

Vorig jaar in december is onze Samsung airco geplaatst. Ik had bij bestelling een voorschot betaald van 30%.
Reeds bij de plaatsing hebben we de opmerking gemaakt dat de airco veel trillingen en lawaai maakte.
Dit hebben we op mail dezelfde dag nog gestuurd nr de plaatsing firma gestuurd. Alsook was de performance heel zwak op die moment. De airco stond ook overdreven scheef. We moesten de airco ook heel vlug afzetten omdat we in ons gezin er hoofdpijn van kregen.
De firma is toen vrij snel langsgekomen, heeft wat bullshit aan mijn vrouw verkocht en niks verholpen. (Je zou kunnen resetten door de zekering efkes uit te schakelen)
Ik heb toen terug een mail gestuurd dat de problemen niet verholpen werden.
Begin januari hebben wij een herinnering gekregen om de rest (70%) van de factuur te betalen.
Ik heb hierop gepliceerd dat ik niet betaal vooraleer dat ding goed werkte.
Ik heb dan ook contact gehad met samsung zelf, die lieten mij weten dat de airco niet correct geplaatst werd alsook de minimale afstand van leiding niet gerespecteerd werd (3m) want wij hadden maar 1,5m.
Begin juni kreeg ik terug een aanmaning tot betaling. Ik heb nogmaals een mail gestuurd dat de problemen eerst moeten opgelost zijn, met de opmerkingen v samsung zelf.
Dan is er een gast gekomen is (iemand extern probleemoplosser), die wel verstand van zaken had, die heeft de leiding conform geplaatst en sensoren vervangen die allemaal reeds defect waren.
Ik heb een mail gestuurd dat hij nu wel goed werkte en met de vraag of een creditnota van €250 mogelijk was voor de ongemakken van het afgelopen half jaar.
Nu heeft de buitenunit 2 weken goed gewerkt, maar toen is hij terug enorm lawaai beginnen maken. Ik had ondertussen nog geen antwoord gekregen en ik ondertussen nog niet betaald.
Nu hebben terug een aanmaning gekregen. En heb ik terug gevraagd achter actie omdat de buitenunit terug heel veel lawaai maakt, wij moeten hem tetug uitzetten omdat we er hoofdpijn van krjjgen.
Nu mijn vraag is wat kan ik juridisch doen want ik heb geen vertrouwen in die airco. Het lawaai is trouwens ook totaal niet normaal.
Ik zou het liefste hebben moest die firma dat er gewoon weer afhalen.

Lesleydb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2023 09:39

Op mijn werk hangen heel veel airco's van fujitsu, nooit problemen en heel wat stiller.
In die 2 weken deed hij het wel behoorlijk goed. Ik heb helaas een pruts firma genomen. Ik vermoed dat de buitenunit defect is door de maanden gebruik met verkeerde plaatsing en te korte leiding.

lukasi
Berichten: 1153

#3 , 10 jul 2023 10:13

Heb je op een aangetekend schrijven gestuurd met een ingebrekestelling en met een duidelijke deadline voor de afwerking?
Je mails zijn een begin vn bewijs, zeker als daar werd op geantwoord. Maar op een bepaald moment moet je aangetekend betwisten.

Reclame

Lesleydb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2023 11:01

Wat kan ik doen na een aangetekende brief?

mava105
Berichten: 22292
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 jul 2023 11:57

Een ingebrekestelling sturen, en daarna vrederechter.

Thomas Morus
Berichten: 5941
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 21 jul 2023 15:31

Een ingebrekestelling sturen, en daarna vrederechter.
Als het bedrag niet te hoog is....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Consumenten Koop”