Bestelbon tweedehandswagens via mail

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Bestelbon tweedehandswagens via mail

#1 , 03 jul 2023 10:53

Hallo wij hadden een 2de hands wagen op de oog. Hierbij hebben wij een lening aangevraagd en goedgekeurd. Wij hebben de auto 1 keer gezien en heb toen gezegd we gaan erover nadenken. Voor de lening moesten we een offerte hebben en toen heeft ze via mail een bestelbon gemaild. Deze hebben wij nooit getekend !! We hebben ons toch bedacht en zijn niet geïnteresseerd meer in de wagen. Telefonisch gebeld maar ze waren lastig zoiets kan niet en als de lening goedgekeurd was. Zou het toch doorgaan… toen zij ze laat maar en hangt de telefoon op. Moeten wij nog iets per mail sturen, en zou ze nog iets kunnen doen ? Bestelbon is niet getekend !! Ik vond haar al een slang daarom hebben we niks getekend.

Mvg

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 jul 2023 11:15

Als u nergens getekend heeft, en nergens in de communicatie nadrukkelijk bevestigde dat u de auto wil kopen, kan de verkoper u weinig maken

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2023 12:14

Nee ik heb nergens gemaild dat ik de auto koop.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2426
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jul 2023 12:46

Zoals Inazuma zegt: op basis van uw verhaal was er nog geen koop.

Ik zou dan ook persoonlijk nu niet meer mailen, of alleszins eerst 3 keer nadenken alvorens u iets schrijft. Als u bv. mailt “dat u de auto toch niet meer wil” kan het lijken dat u ervoor toch akkoord was.

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2023 13:23

Thomas_A Ik heb ook niks meer gestuurd. Nie bij nagedacht vriendin dacht is gewoon een voorlopige offerte. In de 4 mailberichten staat nergens dat we akkoord gaan of kopen

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jul 2023 16:04

Dit zijn de 2 berichten via mail

De garage .. wou nog checken is de lening rond ? De keuring is dan 4/7

Mijn vriendin.. ja is rond met de bank. Keuring op 4/7 zou fijn zijn .

Voor de rest is er geen mailverkeer. Ik zie hier toch nergens een akkoord of zo

bosprocureur
Berichten: 6881

#7 , 03 jul 2023 16:36

Dit zijn de 2 berichten via mail

De garage .. wou nog checken is de lening rond ? De keuring is dan 4/7

Mijn vriendin.. ja is rond met de bank. Keuring op 4/7 zou fijn zijn .

Voor de rest is er geen mailverkeer. Ik zie hier toch nergens een akkoord of zo
Dat lijkt me toch al sterk op een akkoord van jullie kant, en dus ook op mail.
Of is het uw gewoonte om een lening /autofinanciering aan te vragen als er geen verkoop aan verbonden is?

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jul 2023 16:46

Visproducten Lening heb je 14dagen bedenktijd. Is ook niet uitbetaald. Waar is een akkoord dan ? Gaat over de keuring en de lening niet over de overeenkomst toch ?

Thomas_A
Berichten: 2426
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 jul 2023 16:52

Toch wel akkoord met bosprocureur. Moeilijk vol te houden dat er geen akkoord over een verkoop is als u laat weten dat de lening rond is.

Als in het laatste telefoongesprek de verkoper “laat maar” zei, zou ik nu hopen dat ze effectief geen zin hebben in gedoe en het hierbij laten. Als ze toch voor een gedwongen verkoop gaan, durf ik niet voorspellen welke kant het uit gaat.

LeenW
Berichten: 12944

#10 , 03 jul 2023 16:57

Dubbelzinnig is het zeker, maar een expliciet akkoord zie ik er toch niet in.

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 jul 2023 17:16

Leen W fout is ook van ons via mail antwoorden. Maar als ik zeg lening is rond betekent toch niet dat ik iets koop zonder eerst een testrit. En ik teken ook zo papieren niet via mail, je kunt toch een lening aanvragen en daarna bedenken … ik zal wel zien als ik er nog iets van hoor

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#12 , 03 jul 2023 17:57

Dus als je een mail beantwoord met de lening is rond dan heb je dan eigenlijk getekend ? Handtekening is dan niet meer nodig op een bestelbon ? Wat is de nut dan van een bestelbon ? Die teken ik alleen als ik bij de organisatie ben of ben ik alleen die dat doet. De bestelbon is via mail gestuurd is dit dan verkoop op afstand ?

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jul 2023 18:07

Let op! T.o.v. een particulier is het bewijs van het bestaan van een contract via een e-mail niet altijd mogelijk. Dan kan dat enkel als het gaat om een overeenkomst met een waarde van maximaal € 3.500. Boven dat bedrag is een overeenkomst nodig die opgesteld is in twee originele exemplaren.

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 04 jul 2023 15:50

Mijn vriendin.. ja is rond met de bank. Keuring op 4/7 zou fijn zijn .
Dat wijst er natuurlijk op dat er wél een aankoop of minstens intentie tot aankoop was, anders heeft u met de keuring tweedehands immers niets te zien ...

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#15 , 05 jul 2023 15:36

Mijn vriendin.. ja is rond met de bank. Keuring op 4/7 zou fijn zijn .
Dat wijst er natuurlijk op dat er wél een aankoop of minstens intentie tot aankoop was, anders heeft u met de keuring tweedehands immers niets te zien ...
Zag net dat de auto terug te koop staat. Zou ik er nog iets van horen ?

Terug naar “Consumenten Koop”