Afzegging abonnement fitness

d0zer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Afzegging abonnement fitness

#1 , 24 mei 2023 10:22

Beste

Mijn vriendin en ik zijn een paar weken geleden naar een fitness gegaan om informatie te vragen naar de tarieven. We hebben een aantal gegevens ingevuld waaronder ook ons rekeningnummer. Achteraf gezien was dit natuurlijk niet slim. We zouden eventueel van start gaan in juni. Wanneer in juni de eerste betaling van onze rekening zou gaan, zou het ook bindend zijn. In de tussentijd werd ons gezegd dat we bedenktijd hadden tot juni. Dat het nu nog niet bindend was.

We kwamen gisteren tot de vaststelling dat er al reeds geld(instapkosten) van onze rekening was afgegaan. Ik heb een mail gestuurd naar de fitness dat we beslist hebben om niet in juni te starten en geen abonnement willen. Maar ze laten ons weten dat het abonnement reeds is opgestart en dat we er 6 maanden aan vastzitten. Kan hier nog iets aan gedaan worden?

We hebben reeds de eerste betaling teruggevorderd en de domiciliering geblokkeerd via de bank.

Met vriendelijke groet

LeenW
Berichten: 12903

#2 , 24 mei 2023 10:27

Wat hebt u juist ondertekend?

d0zer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2023 10:34

We hebben niets ondertekend. Geen contract gezien.
Blijkbaar is u rekeningnummer al genoeg om er aan vast te zitten.

Reclame

LeenW
Berichten: 12903

#4 , 24 mei 2023 10:50

Vraag aan de fitness het bestaan van een overeenkomst aan te tonen.

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2023 10:59

https://www.febelfin.be/nl/dossiers/bet ... iciliering

TS u heeft gegevens ingevuld tesamen met uw bankgegevens. U zegt dat er ook een domiciliëring is bij uw bank = dan moet u toch voor akkoord hebben getekend.
U heeft toch een kopie van de gegevensinfo. En een domiciliêring kan toch enkel met uw akkoord en ondertekening ?

d0zer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 mei 2023 11:13

We hebben niks ondertekend. Niks voor akkoord getekend. Ook geen kopie van gegevensinfo.
We hebben het van andere mensen gehoord dat als je daar je rekeningnummer geeft, het voldoende is om op te starten.

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2023 11:19

zie ook # Leenw

Kopie getekende domiciliëringsopdracht vragen bij de bank en bij de fitness.

Terug naar “Consumenten Koop”