#1 , 30 apr 2023 15:05
Hallo, Ik heb een getekende offerte met een aannemer voor de installatie van ramen en vliegenramen. De offerte werd getekend in 07/2022 voor PVC ramen met een maximale levertermijn van 10 weken. Echter heeft de leverancier een enorme vertrging opgelopen van 12 weken additioneel (zogezegd heeft zijn onderaannemer de bestelling niet doorgezet). Deze vertraging werd toegstaan onder de voorwaarde dat er geen prijsstijgingen zijn aangezien de vertrging niet door de klant is veroorzaakt. Hierna is er nog een vertraging van +/- 1,5 maand alvorens de ramen geïnstalleerd zijn geworden. De vliegenramen zijn echter nog steeds niet geleverd. Voor deze vliegenramen eist de aannemer nu een prijsstijging of het verwijderen van dit deel uit de bestelling. Verder weigert hij het certificaat voor de aanvraag van de subsidies uit te geven. Vervolgens heeft de aannemer een factuur gestuurd met een gecrediteerd bedrag nog niet de helft van de waarde die hij zelf claimt. Deze factuur heb ik geweigerd. Nu komt de aannemer terug dat zijn factuur niet betaald is en hij verwijl interesten zal aanrekenen.