Start energiecontract

Kiflyza
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Start energiecontract

#1 , 24 apr 2023 20:13

Wanneer start een online afgesloten energiecontract? Op datum van invullen gegevens op website of op datum bevestiging door leverancier?

Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 24 apr 2023 20:19

Hebt u nog een contract lopend?
Is er een afspraak tss de beide maatschappijen voor beëindigen?

Kiflyza
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2023 20:37

Ik heb nog een contract lopend.
Ik stel de vraag ivm de aanvraag voor het basispakket energie waarop je recht hebt indien je een vast contract hebt afgesloten na 30 september 2021. Ik heb alleen een mail van 1 oktober 2021 waarbij de energieleverancier bevestigt dat mijn aanvraag verwerkt wordt en dat mijn contract opgesteld wordt. Het zou kunnen dat ik de aanvraag op 30 september 2021 online gedaan heb, maar daar ben ik niet zeker van.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 24 apr 2023 20:52

Het antwoord wordt u gegeven door uw afrekening voor het eerste jaar. Die moet u reeds hebben.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Kiflyza
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 apr 2023 22:11

Ik heb mijn vraag heel verkeerd gesteld.
Ik bedoelde: wanneer wordt het contract afgesloten. Op datum van invullen gegevens op website of op datum bevestiging door leverancier?

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2023 06:26

Wanneer de eigenlijke overgang gebeurd is, dus waarschijnlijk zelfs nog na hun bevestiging. Vanaf dan betaal je volgens tarief van het nieuwe contract aan de nieuwe leverancier.

Waarom antwoord je niet gewoon op de vraag welke contractdata er op je voorschotfacturen staat?

Terug naar “Consumenten Koop”