Pakketje niet door de duane geraakt Recht op volledige terugbetaling?

Duck@
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Pakketje niet door de duane geraakt Recht op volledige terugbetaling?

#1 , 24 apr 2023 06:03

Pakketje niet door de duane geraakt Recht op volledige terugbetaling?

Pakketje besteld(v bedrijf) (vanuit China 30d+ in transit)aangekomen in Belgie tegengehouden bij de duane...En niet tijdig de azijnzens betaald (samen loop v omstandigheden) ondertussen pakketje terug in Nederland en terug onderweg naar de Chinees.

wat zijn men rechten?
Normaal als iets via een website koopt heb je normaal het recht terugbetaling te vragen binnen de 14D(met een paar uitzonderingen)(geen motivatie nodig)Maar wanneer begint die perioode te lopen wanneer het product word opgestuurd of vanaf wanneer je het product in handen krijgt?
En wat als je het nooit in handen krijgt door eigen fout aca niet tijdig de azijnens te betalen?

LeenW
Berichten: 12839

#2 , 24 apr 2023 08:41

Herroepingsrecht is sowieso al moeilijk hard te maken bij een Chinese verkoper. Bovendien is het uw eigen schuld en zijn de kosten om het terug te zenden in principe ook nog voor u.

Duck@
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2023 09:16

Het platform beweerd de eu regels na te leven.En de kost om terug te sturen valt enkel op de koper indien deze gekozen heeft voor premium service aca dhl en the likes..verder als je geen nuttige bijdrage kan plaatsen gelieve niet te reageren

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 24 apr 2023 09:23

Het platform kan veel beweren, het is de verkoper die u uw geld moet terugstorten. Die gaat nooit uw geld teruggeven en ook nog eens de retourkosten betalen voor een fout van de koper.

Duck@
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 apr 2023 09:38

het platform betaald de verkoper slechts nadat ik ontvangts bevestigt heb.Weet alleen niet hoe het zit mbt tot duane bijdrage..vandaar de vraag wat het wetelijk kader zegt gezien het platform beweerd de europeese wetgeving na te leven bovenop hun interne regels..verder veronderstel ik dat de verkoper zijn pakketjes verzekered ingeval dat er 1 word terug gestuurd

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 apr 2023 09:39

.verder als je geen nuttige bijdrage kan plaatsen gelieve niet te reageren
Snel op de tenen getrapt. Koop niet in China, en je zal dat niet voorhebben. Was meer dan waarschijnlijk namaak. en zeer goedkoop.

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 apr 2023 09:43

Je zegt zelf dat jij in fout bent door niet tijdig de accijnzen te bepalen.

Daarvoor is het goed teruggestuurd en gezien niet EU valt dit niet noodzakelijk onder het herroepingsrecht.

Zelfs als zou dit wel het geval zijn: wat zou je beginnen met een vonnis in jouw voordeel met een tegenpartij in China?

Duck@
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 apr 2023 10:00

""Snel op de tenen getrapt. Koop niet in China, en je zal dat niet voorhebben. Was meer dan waarschijnlijk namaak. en zeer goedkoop.""

Zoals eerder reeds vermeld samenloop v omstandigheden...aca ik kon aan de uitkom niets veranderen om er dan nog eens mijn neus in te duwen nadat ik zelf all reeds verklaard heb te erkennen dat de shuldbij mij ligt en niet de verkooper vond ik nogal overboodig.En nee betrefd goederen die praktish niet na te maken zijn.

""Daarvoor is het goed teruggestuurd en gezien niet EU valt dit niet noodzakelijk onder het herroepingsrecht.""

Dit was wat ik zocht Thomas Dank u

Terug naar “Consumenten Koop”