Waarde handtekening minderjarige ?

Benny01
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Waarde handtekening minderjarige ?

#1 , 12 apr 2023 09:42

Mijn zoon van 17 was gisteren een keertje gaan fitnessen om te proberen. Komt hij thuis hebben ze hem een jaarcontract met domiciliëring aangesmeerd.
Startbedrag van €54 en daarna maandelijks €20.
Nu was mijn vraag of dit zomaar kan en hoe ik dit eventueel kan teniet doen en stel dat in het slechtste geval mijn vrouw via de telefoon toestemming zou gegeven hebben maakt dat de zaak anders ?


eylis
Berichten: 8843

#3 , 12 apr 2023 11:22

Ik denk dat u als ouder de verbintenis zonder probleem kan annuleren. Immers: het gaat hier niet om de aankoop van een goed, wat wel bindend kan zijn voor een minderjarige (zelfs een vrij duur goed kan een minderjarige aankopen). Het is een jaarcontract met een domicilieringsopdracht. Een minderjarige kan géén rechtsgeldig contract afsluiten.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2535
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2023 12:58

Mijn zoon van 17 was gisteren een keertje gaan fitnessen om te proberen. Komt hij thuis hebben ze hem een jaarcontract met domiciliëring aangesmeerd.
Startbedrag van €54 en daarna maandelijks €20.
Nu was mijn vraag of dit zomaar kan en hoe ik dit eventueel kan teniet doen en stel dat in het slechtste geval mijn vrouw via de telefoon toestemming zou gegeven hebben maakt dat de zaak anders ?
Laatste paragraaf roept vragen op : geen duidelijkheid. Indien vrouw toestemming heeft gegeven, denk ik dat het contract geldig is.
Enige info ?

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 12 apr 2023 15:12

Dat maakt de zaak inderdaad anders.
Best direct per aangetekend schrijven met antwoord / reponse kaart annuleren.
Bedenktijd is volgens mij van toepassing. Ouder was niet aanwezig in de zaak.
Let op die firma's nemen de telefoongesprekken op ...

Terug naar “Consumenten Koop”