Hallo,
Twee weken geleden ontvingen wij een factuur van Electrabel die onmogelijk hoog lag ... Na analyse van de factuur en de verbruikersgegevens vermoeden wij een probleem met één van de tellers.
Wij belden Electrabel en die stonden wel een uitstel van betaling toe, maar verwezen onmiddellijk door naar EANDIS (distributienetbeheerder die in mijn streek verantwoordelijk is voor de infrastructuur, tellers enz.). EANDIS was tijdens het telefoontje een beetje weigerachtig maar beloofde uiteindelijk een klachtdossier op te stellen. Ze beloofden binnen de 5 werkdagen te reageren. Men zou vermoedelijk een herberekening doorgeven aan electrabel.
We bevestigden voor alle zekerheid onze klacht en intentie om NIET te betalen met aangetekende brieven naar Electrabel en EANDIS.
Zoals enigzins verwacht belde EANDIS NIET binnen de 5 dagen. Toen we zelf terugbelden, mochten we bijna het volledige verhaal opnieuw doen. Men beloofde nog eens contact op te nemen maar ik heb er niet veel vertrouwen in.
Ondertussen nadert de datum waarop wij eigenlijk zouden moeten betaald hebben. Maar ik ken het spelletje ... eens je betaald hebt, is het een hele lijdensweg je geld terug te krijgen.
Ik heb effe rondgegoogled en er blijkt geen ombudsdienst voor energie te bestaan. Waar moet ik nu naartoe? Economische inspectie? Vlaamse ombudsdienst?
Enige tips?
Lenny