Hoge factuur garage na standaard onderhoud (klaarmaken voor keurig)

Marte.m
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoge factuur garage na standaard onderhoud (klaarmaken voor keurig)

#1 , 07 apr 2023 20:10

Beste,
Net iets meer dan een jaar geleden kocht ik een tweedehandswagen bij een garage. Nu een jaar later moet ik met deze auto naar de keuring. Ik laat dus bij diezelfde garage een onderhoud uitvoeren met vraag: klaarzetten voor keuring. Mijn auto heeft ook een cruisecontrole die soms wel en niet werkt en een kofferbak die soms vast zit. Ik meld deze gebreken aan die betreffende garage en vraag of ze hier naar kunnen kijken. Wanneer ik mijn auto afhaal werkt de kofferbak terug en was ik door mijn keuring. Nu krijg ik een factuur van -+ 600 waarvan meer dan de helft werkuren (6,5 u) ze hebben ook van alles vervangen maar inderdaad zogezegd de kofferbak en de cruiscontrole hebben ze in garantie gedaan. De cruisecontrole werkt ondertussen soms wel en soms niet.
Mijn vraag: mag een garage zo maar onderdelen vervangen zonder dit te melden? Moet ik deze factuur protesteren? Ik vind dit voor een klein onderhoud en onopgeloste problemen veel geld.

Mvg,
Marte

Thomas Morus
Berichten: 5934
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 apr 2023 21:11

Die prijs lijkt me niet abnormaal voor een jaarlijks onderhoud.
Welke onderdelen werden vervangen? Waarschijnlijk slijtageonderdelen zoals oliefilter, remblokken, enz...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 apr 2023 21:55

Dit is een normale factuur voor een jaarlijks onderhoud . alles nagezien .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 apr 2023 23:22

Goede afspraken maken goede "vrienden" ...

Onderhoud (op elke 60000 km) voor de kleinste VW was 5-6 jaar geleden ook al 400+ € bij merkdealer, ter vergelijking.

Hangt ook veel van garage af
Bij merkdealer betaal je vaak ook een premium prijs voor het privilege er klant te mogen zijn ...

Bij sommige -zoomzoom- zijn er nog -zoomzoom- vriendenprijsjes ...

jef007
Berichten: 1684

#5 , 08 apr 2023 14:25

zonder een detail te kennen van het factuur kan men hier toch geen zinnig antwoord geven

Sirkii
Berichten: 5417

#6 , 08 apr 2023 21:31

De volgende keer al niet meer vragen om m “klaar te zetten voor de keuring”. Scheelt galant 1,5 uur werk. Een herkeuring kost 15€ … Zet de bandenspanning juist, kijk of alle lichten branden en ga. Zo doe ik het.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 11 apr 2023 18:27

Een herkeuring kost 15€ … Zet de bandenspanning juist, kijk of alle lichten branden en ga. Zo doe ik het.
Op tijd na, is keuring eigenlijk de goedkoopste "garage"

Herkeuring = meestal zelfs niet aanschuiven


Ik rij gewoon naar de keuring
Onder het motto "moet allemaal in orde zijn" - en denk eens 1 keer afgekeurd ...
Dit jaar toch maar eens gekeken of alle lichten branden - want gekeurd in Wallonië (Euro 5a diesel ...)

Terug naar “Consumenten Koop”