Verkoopsovereenkomst

Hope78
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verkoopsovereenkomst

#1 , 03 apr 2023 10:33

Ik nam inlichtingen ivm een nieuwe eetkamer.
Ik kreeg prijzen doorgestuurd bv tafel 600 euro, kast 1000 euro, tv kast 500 euro. En uitschuifbare tafel 900euro en de vraag of ze een voorstel mochten op papier zetten.
Daar ging ik mee akkoord voor een voorstel met uitschuifbare tafel. Ik kreeg echter het voorstel niet via mail, en dus zeker geen akkoord tot definitieve aankoop. Dag erna naar de winkel en verkoopsovereenkomst getekend voor kast, tv meubel, uitschuifbare tafel ( staat zo in de details) 2 weken na tekenen overeenkomst krijg ik een mail dat ze de verkeerde prijs op de overeenkomst hebben gezet. Dus 600 in plaats van 900 euro. En of ik wou doormailen dat ze het konden aanpassen en ik 300 euro zou bijbetalen. Mijn vraag is nu kunnen ze dat eisen? Is verkoopsovereenkomst niet bindend? Door beide partijen getekend. Moet ik nu die opleg doen? Mvg

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2023 12:14

Toch als je een nieuwe eetkamer wil.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2023 13:57

Nee kunnen ze niet eisen. 600 vs 900 is niet exuberant verschillend.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 apr 2023 22:49

Voor alle duidelijkheid: op die verkoopovereenkomst die in de winkel getekend werd, is het duidelijk over welk product en welke prijs het gaat? Ik vraag het omdat ik de relevantie van het eerste stuk van het verhaal niet snap.

Dit is een geldige overeenkomst, er is geen prijsverschil waarvan je zou moeten kunnen weten dat het verkeerd is.

Als de verkoper de overeenkomst wil verbreken, moet de schadevergoeding evenredig zijn met degene als u wil annuleren. Komt er bijvoorbeeld op neer dat hij het voorschot dan dubbel moet terugbetalen.

Terug naar “Consumenten Koop”