afrekening energiefactuur

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: afrekening energiefactuur

#16 , 14 apr 2023 08:57



. Wat heeft dit te maken met de goedkoopste leverancier?
Omdat die meestal besparen op hun administratiekosten, en dan kan je dergelijke fratsen voorhebben.

Sirkii
Berichten: 5396

#17 , 14 apr 2023 17:43

In december krijg ik de afrekening elektriciteit toegestuurd waarin een analoge eindstand wordt vermeld die helemaal niet klopt, want in sept 2022 werd een digitale meter geplaatst. De som van de eindstand analoge meter bij wegneming (heb foto) en de digitale meter bij opneming in december is 427kwh minder dan wat men mij wil aanrekenen. Ik heb direct gereageerd, maar het blijkt onmogelijk duidelijkheid te krijgen hoe men aan die analoge eindstand komt. Wel blijft men druk zetten om alsnog die rekening te betalen. Bestaat er een organisme dat mensen bijstaat in zo'n situatie, want op de leverancier kan ik helemaal niet rekenen.
Je leverancier gebruikt de tellerstanden zoals doorgegeven door fluvius. Wat zegt fluvius?

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 apr 2023 09:12

Dat kan je voorhebben als je voor de goedkoopste leverancier kiest.
Het gaat hier om de overschakeling naar de digitale meter. Wat heeft dit te maken met de goedkoopste leverancier?

Reclame

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#19 , 15 apr 2023 09:14

Dat kan je voorhebben als je voor de goedkoopste leverancier kiest.
Waar leest u dat ik bij de "goedkoopste" leverancier ben???

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 apr 2023 09:16

In december krijg ik de afrekening elektriciteit toegestuurd waarin een analoge eindstand wordt vermeld die helemaal niet klopt, want in sept 2022 werd een digitale meter geplaatst. De som van de eindstand analoge meter bij wegneming (heb foto) en de digitale meter bij opneming in december is 427kwh minder dan wat men mij wil aanrekenen. Ik heb direct gereageerd, maar het blijkt onmogelijk duidelijkheid te krijgen hoe men aan die analoge eindstand komt. Wel blijft men druk zetten om alsnog die rekening te betalen. Bestaat er een organisme dat mensen bijstaat in zo'n situatie, want op de leverancier kan ik helemaal niet rekenen.
Je leverancier gebruikt de tellerstanden zoals doorgegeven door fluvius. Wat zegt fluvius?
Heb het daar met Fluvius nog niet over gehad. Kan dit helpen? Op hun formulier staat de juiste eindstand correct vermeld in elk geval.

Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#21 , 15 apr 2023 13:30

Zie reactie nr. 12

"Als men iets aanrekent dat niet correct is kan u dit best asap via aangetekende brief met antwoordkaart betwisten. U voegt zoveel mogelijk bewijzen erbij en op die basis vraagt u een correcte afrekening binnen de vijf werkdagen."

Het bewijs in deze is uiteraard het formulier van Fluvius met de correcte tellerstand. Voeg ook de foto van de tellerstand van de oude teller bij uw AS. Best dient u ook een klacht in bij FOD economie en bij de ombudsdienst energie.

Bepaalde firma's zijn ter kwader trouw en dan helpt vaak ook de vermelding dat u beschikt over een rechtsbijstandverzekering en dat u de zaak voor de rechter zal brengen en een passende schadevergoeding zal vragen. Zorg uiteraard dat u een goed dossier heeft met alle onterechte facturen, mail etc.

Tenslotte kan u ook vermelden dat u de handelswijze van deze firma via social media en de klassieke zal kenbaar maken: reputatieschade kan elke firma missen als kiespijn.

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#22 , 17 apr 2023 16:20

heeft u klacht ingediend bij de ombudsdienst Energie?

Als u bewijs heeft gefotografeerd op datum dat de meter vervangen werd dan zou dit toch moeten helpen.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 apr 2023 11:58

heeft u klacht ingediend bij de ombudsdienst Energie?

Als u bewijs heeft gefotografeerd op datum dat de meter vervangen werd dan zou dit toch moeten helpen.
Heb recent een dossier bij FOD economie ingediend en wacht nu af. Heb gelukkig foto genomen van oude teller bij vervanging. Ook op het Fluvius formulier staat een juiste meterstand.

Terug naar “Consumenten Koop”